V KUCHYNI | Jednoduchá tekvicová polievka

Rok sa s rokom stretol a nám hokkaido tekvice zaplienili celú záhradu. Nieže by mi to prekážalo, ale keď už ukladáte do špajze desiaty kus, začnete rozmýšľať, v akej forme ich budete konzumovať. A síce mám už vyskúšané hokkaido pečené, dusené, na kari, ako pyré a aj na sladko .. navždy tu bude ona - môjho srdca šampiónka - krémová hokkaido polievka.

Robila som ju už podľa niekoľkých receptov na internete, ale jej improvizovaná a úplne najjednoduchšia verzia ma toto leto zachránila, keď som ležala doma s virózou a bolo mi už zle aj pri pomyslení na suché zemiaky alebo ryžu s grankom (true story, people). Pred pár dňami som túto verziu jemne vylepšila a rozhodla sa recept zdieľať aj s vami.

DSCF3991

potrebujeme

hokkaido tekvicu
jeden alebo dva zemiaky
zázvor (čerstvý alebo mletý)
soľ
korenie

- Množstvo si určite podľa seba. Ja väčšinou použijem polovicu tekvice a jeden zemiak.

postup

1. Najťažšia časť je krájanie tekvice. Zoberte si poriadne ostrý nôž a dajte si pozor na prsty! Tekvicu prekrojte na polovicu, lyžicou vydlabte vnútro a nakrájajte na menšie časti. Ak nie je príliš stará, nemusíte ju ani šúpať. Rovnako nakrájajte aj zemiak (a čerstvý zázvor).

2. Tekvicu aj zemiak (prípadne čerstvý zázvor) dajte do hrnca, zalejte vodou až povrch a s lyžičkou soli varte domäkka - približne 15 až 20 minút.

3. Po dovarení nechajte polievku trocha vychladnúť a rozmixujte ponorným mixérom.

4. Pridajte lyžičku mletého zázvoru, trocha mletého korenia a soľ alebo vodu podľa potreby.

5. Všetko spolu ešte minútku povarte a voilà, polievka je na svete.

DSCF3994

- Ja si vždy navrch pridám kyslú smotanu a akékoľvek semienka alebo opečený chlieb.

DSCF3995

Comments

  1. Aj pomixovat? Ci nebolo potrebne?

    ReplyDelete
  2. Vypadá skvěle. Určitě vyzkouším :) Na podzimní dny, jak vyšitá.

    www.lifeordreamidiots.blogspot.cz

    ReplyDelete
  3. Joj, robíš mi veľké chute. :D Teraz ma štve, že nemám ponorný mixér!

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!