OKOLOSVETA: Mikro-road trip v Dolnom Rakúsku

Je to tu. Stalo sa niečo, čo bolo tento rok niekoľko mesiacov nemožné - išli sme na výlet do Rakúska. Čo sa výletovania v Rakúsku týka, som tam v porovnaní s mojím okolím varená-pečená. Výletom v tejto krajine väčšinou nepoviem "nie", no v marci to za mňa povedal štát. A aj keď sú hranice otvorené už nejakú tú dobu (chvalabohu, prosím prosím, nech už to je tak navždy a ľudia sú rozumní a vo svete je dobre), výlet do Rakúska sme si vymysleli až teraz.

DSCF4366

Neviem, či nazvať tento počin "road-tripom" nie je zavádzajúce. Avšak išli sme po ceste (road), išli sme na výlet (trip), zastavili sme sa na viacerých miestach a dokonca sme so sebou mali zabalené aj jedlo, ako sa na dlhšie cesty autom patrí.

1. zastávka: Petronell-Carnuntum - parkovisko
Ako správna bydlenka som nám pripravila nejaké jedlo. A nie hocijaké, ale také akurát vhodné do auta - sushi. Nevedela som si predstaviť, ako sa dá jesť v aute sushi, plnohodnotne aj so sójovou omáčkou a wasabi. No chuť na sushi a chuť blysnúť sa svojimi zručnosťami motania octovej ryže do morskej riasy na bambusovej podložke boli silnejšie ako ja. Tak sme niekedy okolo dvanástej zastali na parkovisku a zahrali to na sushi gurmánov - pekne aj s paličkami. Hlásim, že auto ostalo čisté.

DSCF4345

2. zastávka: Petronell-Carnuntum - archeologické múzeum
Doma som sa zaprisahala, že si lístky vypýtam po nemecky. Náročnú formulku "Zwei Studenten, bitte" som mala v hlave pripravenú a vedela som, že prúser môže nastať, keď sa ma pán predávajúci niečo opýta. Jasné, že sa opýtal. Z akéhosi súvetia som zachytila asi tri slová a na prvýkrát nepochopila, na čo prikyvujem. Našťastie mi to o pár sekúnd doplo a tak sme neplatili o 6 eur viac kvôli nemeckej prehliadke. V cene lístka je okrem tohto múzea aj vstup do amfiteátra a ďalšieho múzea (naša 4. zastávka).

DSCF4348DSCF4355DSCF4349DSCF4360

Múdre fakty:
Carnuntum bol staroveký rímsky legionársky tábor a hlavné mesto panónskej provincie. Tento tábor bol súčasťou pohraničného opevnenia, ktoré sa nazývalo limes romanus. Niekoľko rokov svojho života tu strávil aj slávny rímsky cisár Marcus Aurelius. V 4. storočí mesto zničili Germáni a i napriek tomu, že bolo neskôr obnovené, jeho hlavnú funkciu prevzala Vindobona (nachádzala sa na území dnešnej Viedne).

DSCF4358DSCF4353DSCF4352DSCF4351DSCF4350

3. zastávka: Heidentor - Pohanská brána
Asi ani nedokážem spočítať, koľkokrát som túto bránu videla z diaľky. No prvýkrát som ju konečne videla aj zblízka. Táto stavba bola veľmi dlho záhadou pre nejedného bádateľa. Mylne sa odhadovalo storočie, v ktorom bola postavená a otázna je aj jej funkcia. Dnes sa vie, že pochádza z neskoršej antiky - asi zo 4. storočia. Pôvodne stála na štyroch pilieroch. V strede sa nachádza podstavec, na ktorom bola pravdepodobne umiestnená socha. Táto informácia môže značiť to, že stavba slúžila ako akýsi monument, nie ako vstupná brána na dané územie.

DSCF4363DSCF4364DSCF4365

4. zastávka: Bad-Deutsch Altenburg - Museum Carnuntinum
Z Petronellu do Bad-Deutschu je to pár kilometrov a minimálne vo štvrtok po obede sme vôbec nemali problém s parkovaním. Teda, okrem toho, že pri vstupe do mesta sa nám za auto nalepili policajti .. a to naozaj nechcete. Haha.

Múdre fakty: 
V roku 1904 sám cisár František Jozef osobne otvoril v tomto kúpeľnom meste múzeum, v ktorom sú vystavené rôzne predmety nájdené vďaka archeologickým prácam na území pôvodného Carnunta.

DSC_6285DSC_6286

5. zastávka: Hainburg an der Donau - zmrzlinaaaaaaa
Cestou späť na Slovensko Hainburg asi neobídete. V Hainburgu predávajú výbornú zmrzlinu. Čo to znamená? Zastávka je povinná. Osobne som už okúsila marhuľovú, mandľovú, vanilkovú a pistáciovú. Najviac odporúčam marhuľovú a vanilkovú (tá chutí ako puding. mňam), ale dovolím si tvrdiť, že pri žiadnej nešliapnete vedľa.

Comments

  1. Stihli jste toho hodně! Rakousko je krásná země, ráda bych se tam podívala víc do hor..

    ReplyDelete
  2. https://www.carnuntum.at/de/carnuntum-1

    ReplyDelete
  3. Super, že jste si mohli udělat výlet za hranice. Já teda pro jistotu letos v plánu výlet za hranice nemám, ale o dovolenou jsme se neochudili. Vyrazili jsme do Mariánských Lázní, kde si užili welness :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  4. Ja som ešte v Rakúsku nikdy nebola. Švagor tam pracuje ale keďže máme 4 deti a 5 prcek na ceste tak sme sa tam nikdy nedostali. Ale rada by som tam šla. Lenže ja som skôr taký ten typ ktorý miluje nákupy takže ja by som určite skončila niekde v nákupaku :D Ale verím tomu že priateľ by ma zatiahol na nejaký taký výlet :D

    SÚ LACLÁČE MUSH HAVE TEHULIEK?

    ReplyDelete
  5. Páni, škoda, že mám Rakousko z ruky, vypadá to parádně! :)

    ReplyDelete
  6. Miluju Rakousko! Aspoň teda podle fotek a videí. Bohužel jsem jinde, než v obchoďáku v Linzi nebyla. :( :D Ale hodlám to napravit, hlavně hory mě tam lákají. :)
    A sushi, mňaaam. :))

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!