Materialistický utorok

Dnes píšem o tom, ako som včera niekoľkokrát zhrešila; ako mi niekoľko hodín vonku radikálne zmenilo náladu (a aj náladu všetkým, ktorí musia so mnou ko-existovať) a ako mi k tomu pomohlo niekoľko materialistických radostí.

Pictures

Moje nariekanie v znení „ako sa nudím, ako ma opustila všetka produktivita a ako nerobím nič, z čoho by som mala radosť“ v utorok prerušil spontánny výlet do mesta. Väčšinou mi na zlepšenie nálady pomôžu veľmi obyčajné veci – milý úsmev, pekné slovo, pohladkanie po vlasoch alebo chlieb s lučinou a vajíčkom (som gurmán). Od marca sa to všetko nariekanie u mňa len kopilo a kopilo. Po skúškach to chvíľami bolo fajn, ale posledné lenivé týždne v zajatí kníh, Netflixu a vylihovania mi opäť priniesli tú rétoriku „nič ma nebaví, nič sa mi nechce“. Keďže dovolenka pri mori mi asi tento rok môj duše bôľ nevylieči, musela som si čo najrýchlejšie poradiť nejako inak. Zhrešila som. Niekoľkokrát. No ako pán Machiavelli v roku XX povedal - účel svätí prostriedky a moja radosť svätí všetky utorňajšie prehrešky.

Vo vietnamskej reštaurácii sme si objednali samé mňamky. Hovädzie pho je podľa môjho skromného názoru liek na všetky neduhy a síce som ho jedla tak pred 24 hodinami, len pri písaní o ňom teraz slintám. Vyprážané jarné rolky sú ďalšou mojou guilty pleasure, no mohla som si ich odpustiť. Z toho oleja mi je zle ešte teraz – večer bola mojou najlepšou kamoškou sóda bikarbóna a na obed si varím ryžu s mrkvou. Mohla by som to nazvať balans, ale radšej to pomenujem správne: objednala som si vyprážané jarné rolky s vedomím, že jedno phočko mi bohate stačí a že z vyprážaného mi v gastro prevádzkach dobre nebýva.

Pictures1

Nakúpila som si plnú tašku oblečenia v pobočke fast-fashion reťazca. Akoby to už samo o sebe nebolo polovicou západného sveta odsúdenia hodné – ešte tie veci boli aj v zľave – v dosť veľkej zľave – a samozrejme, aj napriek tomu som za ne zaplatila niekoľkonásobnú hodnotu ich výrobných nákladov.

Kúpila som si teplákové šortky, lebo boli pekné žlté.

Gumičku do vlasov, pretože takú ružovú ešte nemám.

Červený top, lebo môj šatník nehýri farbami a pritom červenú tak rada nosím.

Čierne a biele tričká, aby sme tú červenú trocha vyvážili.

Obyčajné tielko, lebo stálo len 2,50.

Mohla by som sa tu teraz začať obhajovať štýlom, že oblečenie nakupujem tak 4x do roka (čo je aj pravda), ale radšej sem hodím niečo, čo by vás od príliš častého nakupovania mohlo odradiť. Prečítajte si tento výborný článok, ktorý napísala Berenica.

Konečne som si kúpila aj rúž na pery, ktorý sa mi hodí. Ja a rúže, to je tragikomédia. Väčšinou si kúpim taký, ktorého odtieň sa mi absolútne nehodí – no samozrejme, že na to prídete až doma. Keď som si minulý rok kúpila rúž, ktorý na mne vyzeral dobre, stratila som ho po dvoch použitiach. Odvtedy som ich v drogérii vždy radšej obchádzala .. až doteraz. Ešteže ma moja najnajnaj kamarátka nahovorila na jeho kúpu (potrebovala na to povedať asi jednu vetu typu „Chcela by som si kúpiť nejaký rúž.“).

Pictures2

Na záver dňa som si dala ešte ľadovú kávu. V McCafé. A zobrala som si ju so sebou – v plastovom pohári, s plastovým vrchnákom, ale na moju obhajobu v McDonald’s po novom dávajú papierové slamky. No ja tvrdím, že je to úplne jedno, keďže som to všetko zahodila o necelú hodinu do zmiešaného odpadu. Mimochodom, s pojmom ľadová káva mám už za tento mesiac pár zážitkov (pár = 2) a tak sa mi do hlavy vkráda otázka : „Prečo v McDonalde ľadová káva neoznačuje kávu s ľadom?“.

Keď som si v McDrive nedávno objednala ľadovú kávu s vidinou kávy, mlieka a veľkých kociek ľadu, v rukách mi pristál horúci pohár. Ozvala som sa, že ja som chcela ľadovú kávu. Pani sa na mňa len pozrela, zasmiala sa (spoza rúška) a vraví: „Veď áno, ľadová káva je káva so zmrzlinou“. Neznášam kávu s cukrom – len s veľkou nechuťou pijem sladkú kávu, ak mi ju omylom vydá automat na kávu, pretože ja plytvanie jedlom a pitím nepodporujem. A viete, čo sa stane s kávou, keď sa v nej roztopí zmrzlina? :))))

V McCafé som bola už poučená a prezieravejšia:

ja: Prosím Vás, ľadová káva je jednoducho káva s mliekom a ľadom?

obsluha: Ľadová káva obsahuje, kávu, ľad, mlieko a šľahačku.

ja: Ahaa, tak to vás poprosím, ale bez šľahačky.

obsluha: Tak to sa Vám viac oplatí objednať si Latte freddo – to je len káva, mlieko, ľad.

:Áno, pán mal pravdu. Latte freddo je pôvodom talianske latte s ľadom, ktoré by malo byť hustejšie ako bežne podávané latte.

No a večer som si objednala z aliexpressu 2 obaly na mobil, ktoré dokopy stáli takmer menej ako spomínané Latte freddo. Potom som si s veľkou radosťou konečne zapla Netflix a s 10 kilometrami v nohách spokojne oddychovala. Tomu hovorím balans.

Comments

  1. Och, prečítať si takýto úprimný článok bolo pre mňa totálne vykúpenie. Myslím, si, že toto zhrešenie nie je žiadna tragédia, o to viac, že ty patríš k tým uvedomelým ľuďom, ktorí chápu morálne a eko hranice. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  2. haha, perfektné ! :) veľmi sa mi páči tvoj štýl písania :) zabavila som sa, ďakujem :)
    MakeUpByVeo

    ReplyDelete
  3. Súhlasím Pho Bo je všeliek!! Mňam hneď by som si dala. Keď nenakupujem plnú tašku oblečenia z fast-fashion každý mesiac je to za mňa v poriadku. Tiež som zástancom skôr minimalizmu a udržateľnosti teda aspoň sa snažím ako najlepšie viem. :) Pekný článok

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!