Bezlepková sobota alebo aj, s čím sa food bloggeri asi nechvália

2020-06-20 01.28.06 1_LI

Ako som dnes stála pri kuchynskej linke s kysnutým cestom nalepeným všade (a to myslím naozaj všade - na zástere, na rukách, na obale od múky, na papučiach a na doske .. doska to schytala riadne. chvíľami som rozmýšľala, či budem môcť zahodiť len cesto alebo budem musieť zahodiť celú dosku s tým cestom), na jazyk sa mi zakrádali rôzne nepekné slová. Po veľmi dlhom čase voľná a ešte k tomu upršaná sobota je predsa vhodná na kuchynské experimenty, no nie? Možno. Len či aj na bezlepkové experimenty, to už je otázne. Ja som sa do toho však pustila a upiekla hneď 2 veci. Bola to drina.

Klamala by som, keby poviem, že "neviem, kde robím chybu". Viem to presne. Síce si nájdem niekde na internete recept, ale múky obmieňam podľa toho, aké mám práve doma; tvárim sa ako skúsený pekár a vody prilievam do cesta od oka. Bezlepkové kysnuté cesto je pre mňa však hotová alchýmia, tak som si povedala, že sa budem držať presne receptu a o pár hodín si vychutnám výborné bezlepkové rožky. Haha, to by som nebola ja, keby som hneď omylom nenaliala do kvásku OVEĽA viac vody ako treba. Možno preto som o hodinu zúfalo pridávala rôzne druhy múk do vykysnutého cesta a snažila sa ho odlepiť od dosky. Nakoniec to však, našťastie a prekvapivo, malo zdarný koniec. Skoro som sa rozplakala, keď som mohla ochutnať niečo takmer identické bielemu rožku z obchodu (aká irónia, však. keď veľa ľudí ich dnes radšej v obchode obchádza oblúkom). (Ne)sledovala som tento recept a schválne si ho otvorte, či nájdete rozdiel v mojich rohlíkoch a tých od Míši (samozrejme, že srandujem). 

Pictures

Kým sa rohlíky piekli, pripravila som si cesto na niečo medzi bezlepkovým kinder mliečnym rezom a kinder pingui. Zasa sa preukázala moja neponaučiteľnosť - skombinovala som ingrediencie z tak 3 receptov, ktoré som našla na instagrame, čokoládový puding vymenila za vanilkový, kakao za karob, čokoládový proteín som vynechala a taak ďalej. No musím sa pochváliť - chutí to BOMBASTICKY! Musím si dať pozor, aby som ho dnes nezjedla celý.
  2020-06-20 04.34.34 1_LI2020-06-20 01.26.49 1

Toľko moja sobotná bezlepková spoveď. Podeľte sa so mnou o (bez)lepkové príhody z kuchyne! Pevne verím, že nie som jediná, ktorej sa to pečenie (občas) často vymkne spod kontroly:)




Comments

  1. Dufam, ze Kinder Pingui este ostal na ochutnanie! :-)

    ReplyDelete
  2. Super článek!! Každý občas šlápneme vedle a nepovede se to tak jak chceme. Ale tvoje dobroty vypadají vážně super! :)

    ReplyDelete
  3. Wow! Já jsem jednou dělala bezlepkové cupcakes. A byl to teda boj, jak se to chová najednou všechno jinak :D

    Gabux | Poslední článek

    ReplyDelete
  4. Páni, ale oboje se Ti povedlo na 1*! Divím se, jak krásně se Ti povedla bezlepková těsta, hlavně to kynutý. Já jsem ráda, že mi vykyne klasika, natož bezlekové těsto :D :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!