Denník v čase korony - blackout v krajine, blackout v hlave?

Po asi 3 týždňoch, strávených prevažne medzi 4 stenami a občas tak 6 stromami, som prekonala fázy revu, apatie, nudy a prokrastinácie. Jasné, sú aj horšie veci ako súčasná situácia, ale vysvetlite to mojej panovačnej hlave. Našťastie som si v jeden večer uvedomila, že takto to, moja milá, ďalej nepôjde a začala som si plánovať rôzne aktivity na každý jeden deň. Zrazu som dokázala spraviť viac úloh do školy, vstávala som skôr ako o deviatej a obedovala som aj iné veci ako cestoviny na milión spôsobov.


No a potom sa to stalo - pán premiér prišiel so spásonosnou myšlienkou s názvom blackout. Vypnúť Slovensko na niekoľko týždňov, vykynožiť vírus a žiť potom normálne. Veď vo Wu-chane to fungovalo, tak prečo by nemohlo aj u nás? Je 5. apríla a ja stále dúfam, že to bol len prvoaprílový žart.

DSCF4275

Ak máte doma problém s prokrastinovaním, neviete doma pracovať a pri slove koronavírus máte pocit, že ten blackout príde skôr na vás, tu je niekoľko tipov odo mňa:

- pondelok až piatok mám dokonale zorganizovaný. Celý deň mám naplánovaný od ranného vstávania až do večera. Mám presne vyhradený čas na školu, na varenie, jedenie, šport, čítanie, cvičenie, akúkoľvek maličkosť a tak ďalej. Hej, možno vám to pripadá trocha psycho, ale spravím toho tak denne oveľa viac - nemusím počas dňa rozmýšľať, čo ešte by som tak mohla/mala spraviť a len sa držím svojho časového rozvrhu.

Photos

- netrávim dni v pyžame. A po novom často nie ani v oblečení na doma. Cez "pracovný" týždeň ráno vstanem, urobím si raňajky, uvarím čaj a oblečiem si niečo, čo by som si obliekla normálne aj do školy. Život v teplákoch a legínach ma fakt nebaví.

Photos2
- vlasy si umývam naďalej. Určite sa to stáva aj vám, milé dievčatá - ste doma, nikam nemusíte chodiť, vlasy vypnete do drdolu a necháte ich tak aj niekoľko dní. Dospeje to až do levelu, kedy s takým "účesom" nechcete ani prebrať zásielku od kuriéra. Podobný scenár môže v takýchto časoch nastať pri starostlivosti o telo, nechty, pleť, čokoľvek. Nerobte to - vyskúšajte všetky možné masky a zábaly na vlasy, striedajte farbu nechtov aj 2x do týždňa, dajte si pre zmenu kedykoľvek aj červený rúž k tým teplákom do obývačky. Hlavne, ak ste študenti - čas na to určite máte.

- cvičím, cvičíš, cvičíme. Každý deň si vyhradím aspoň 2 hodiny na nejakú fyzickú aktivitu. Bola som zvyknutá chodievať do fitka, ale čuduj sa svete, už niekoľko týždňov majú aj tam zavreté. Preto chodím, behám, robím sem-tam drepy a angličáky, ale hlavne - cvičím yogu. Po x mesiacoch sa mi darí cvičiť ju pravidelne. Ak si myslíte, že z yogy vás svaly bolieť nemôžu, neviete, o čom hovoríte. Mám pre vás aj tip na 7-dňovú quarantine challenge s Timom Senesi.

- hlavne niečo rob. Samozrejme, je fajn len tak sa zastaviť, vyložiť si nohy a nerobiť nič. Pozrieť si niekoľko filmov, zabiť zopár hodín na instagrame či facebooku (alebo nebodaj tik toku ??) a nejako tie dni ubiehajú. Mne však po nejakom čase začnú všelikam ubiehať aj myšlienky, som zhrozená z toho, že nič produktívne nerobím a v konečnom dôsledku sa neviem premôcť už takmer k ničomu.

Photos1

Už druhý deň nerobím nič produktívne, takže je na čase prestať frflať, upratať si ten bordel okolo seba a spraviť veci do školy. Hľadiac na prvú fotku, možno umyjem aj to zrkadlo v kúpeľni. See you soon! ♥ Čo robievate tieto dni vy? Aké by boli podľa vás tie najvhodnejšie opatrenia v štáte? Ako zvládate samoštúdium alebo home office? Prípadne musíte niektorí chodiť aj do práce? Teším sa na vaše príbehy a poznatky k tomuto všetkému.

Comments

  1. Uhuuu, milujem takéto články! :) Veľmi ťa chválim za plánovací prístup k veci, nech ti to takto ide čo najdlhšie, resp. teda, kým nás opäť nevypustia do sveta. Ja som zo začiatku karantény mávala budík na ôsmu, ale pred pár dňami som to posunula na siedmu a hneď toho stihnem omnoho viac. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  2. Nakoniec sme sa dozvedeli, ze nemalo ist o blackout ale lockdown :-)

    Riesenie inak ako v seriali IT Crowd .. "... a skusali ste to vypnut a zapnut?"

    Presne tak, .. je super, ked ma clovek co na praci.

    ReplyDelete
  3. Já se zatím stále jen snažím si svoje dny nějak zorganizovat, zatím jsem u toho, že si každý den napíšu úkoly, co bych chtěla během dne splnit, ale kdy si na ně vyhradím čas, si nepíšu :) Ale přesně jak píšeš, je důležité pořád něco dělat, pak člověk tomu všemu aspoň tolik nepropadá :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
  4. První týden pro mě byl taky dost těžký... Furt jsem chodila od ničeho k ničemu a jen sledovala negativní zpravodajství v televizi. Rozhodla jsem se proto vrátit na svůj studentský byt, kde nemám televizi a lepší zázemí pro plnění školních povinností. Hned druhý den jsem cítila velkou psychickou úlevu a taky jsem měla ze sebe lepší pocit. Za dva dny na bytě jsem udělala tolik práce, co za týden doma u rodičů. Jsem vděčná za to, že mám místo, kde se dokážu soustředit na učení a jako bonus příjemně strávit odpočinek.

    Zároveň si ale také myslím, že není vůbec nic špatného na tom si dát day off. Pořád jsme jen lidi a tento stav je pro všechny dost výjimečný. Třeba minulý víkend jsem oba dva dny jen proležela a v podstatě se ani nenamáhala s převlečením z pyžama :D

    Doufám, že si udržíš pozitivní myšlení a motivaci i v následujících dnech:)

    Naty from NATYRALLY.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Moc se mi líbí, jak si dny v týdnu hezky od rána do večera organizuješ, to je opravdu šikovné. Já mám někdy dny, kdy tu organizaci potřebuji, abych byla produktivní a někdy mě to naopak stresuje a neudělám pořádně nic. Ale snažím se se nijak z ničeho nestresovat a využít více volna na věci, na které jsem prozatím čas neměla, na odpočinek i na práci, taková zlatá střední cesta.

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!