Denník v čase korony - týždeň prvý

Sodoma. A tým nemyslím najnovší fenomenálny hashtag #somdoma, v ktorom som zabudla jedno písmenko. Mám na mysli biblický výjav - mesto potrestané skazou. Pretože taký pocit mám zo všetkých správ v televízii alebo na sociálnych sieťach. A hej, aj ja som už doma. Už celý jeden týždeň.

Ten týždeň doma ma doviedol k myšlienke, že sem niečo napíšem. A nebudem si dávať servítku pred ústa (aj keď tieto dni by sa patrilo). Koľkokrát mi hlavou behajú rôzne monológy a ja si ich nechávam pre seba (možno už teraz si hovoríte: tak toho by si sa mala držať aj naďalej). Vždy rozmýšľam, ako tie svoje myšlienky pretvorím do písomnej podoby tak, aby sa niekto neurazil, nepohoršil. A nakoniec potom nenapíšem nič.

Preto som si povedala, že na to kašlem: napíšem to tak, ako to je. Pri najlepšom niekoho pobavím a v najhoršom budete radi, že sa nenachádzate v mojej hlave (alebo so mnou netrávite 14dňovú karanténu).

!!DISCLAIMER: Berte to všetko s rezervou. Ak ma poznáte, tak viete, že všetko preháňam. Ak nepoznáte, tak vás vopred upozorňujem.

IMG_20200315_114235

Súčasná situácia je definitely zvláštna - svet sa rozdelil na 6 skupín:
skupina jedna - ľudia, ktorí panikária
skupina dva - ľudia, ktorí prehnane panikária a myslia si, že na nich vírus preskočí z druhej strany ulice
skupina tri - ľudia, ktorí situáciu viacmenej spochybňujú
skupina štyri - ľudia, ktorí racionálne uvažujú
skupina päť - lekári a zdravotnícky personál
skupina šesť - Veľká Británia

Ja samu seba radím do skupiny, kde sú všetcí tí, ktorí nedokážu obsedieť doma na zadku a predstava trávenia všetkého času medzi štyrmi stenami ma ubíja. No všetko je na niečo dobré - okrem toho, že som napísala celú seminárku 3 týždne pred deadlinom, som prišla na niekoľko vecí:
  • samoštúdium nie je úplne ideálny stav. 📚 Nikto vás do ničoho nenúti, nemá vám veľmi kto pomôcť - jedine vaša pevná vôľa. Takisto sú aj učitelia a učitelia - takí, ktorí doteraz nenapísali žiadne inštrukcie a aj takí, ktorí vám posielajú prednášky v audioformáte. 💔
  • ľudia sa na seba vonku pozerajú. Žiadne pohľady upreté do zeme počas prechádzky. Žiadne vyhýbanie sa očnému kontaktu, pretože cudzích ľudí zdraviť nebudem. Všetci sa na seba navzájom pozerajú a sledujú, kto má rúško, kto na to kašle a kto kašle naozaj.
  • psy zistili, že majú majiteľov. 🐕‍🦺 A že majú majiteľov, ktorí ich vezmú aj na prechádzku.
  • každý je zrazu odborník v oblasti virológie, bezpečnosti, ekonomiky. 💁🏻 Počúvala som dnes jeden podcast, v ktorom jedna psychologička hovorila o tom, ako zrazu každý na internete je premiérom alebo virológom. Všimla som si, že všetci zrazu vedia povedať, aké opatrenia by bolo vhodné zaviesť, čo posral Pellegrini, čo poserie neskôr Matovič, ...
  • ľudia uveria hocičomu, čo vidia na internete. 👀 Sociálne siete sú naozaj živnou pôdou pre hoaxy a dezinformácie. Niekto si prečíta výborný clickbait titulok nejakého článku bez toho, aby ho vôbec čítal. Niekto zbadá na instagrame čosi v znení "neberte Ibuprofen, ak máte potvrdený COVID-19. Ak beriete ibuprofen, je väčšia pravdepodobnosť, že ochoriete" a okamžite to dá vedieť svojim kamošom a rodinným príslušníkom. Samozrejme, málokto si k tomu vyhľadá relevantnejšie info. Žiaľ.
IMG_20200315_114653 
IMG_20200317_160233Na záver mám pre vás len zopár múdrostí:
Buďte zdraví. 
Nestretávajte sa so staršími a chorými ľuďmi.
Nepanikárte. 
Nevykupujte supermarkety. 
Racionálne rozmýšľajte. 
Nečítajte si komentáre na facebooku. 
Predplaťte si Netflix.
Vezmite knihu z police.
Splňte všetky deadlines.

Comments

  1. Sodoma, somdoma, skupina šesť, kto kašle naozaj. :-)

    ReplyDelete
  2. Musím s tebou naprosto souhlasit!
    Kromě samostudia, které si celkem vychaluju, protože toho doma kupodivu zvládnu víc, než ve škole. Možná je to ale tím, že ve škole si ty dvě hodiny fyziky týdně odsedět prostě musím. Doma všechny tyto (pro mě nepotřebné předměty) vymažu ze světa a jedu si jen ty své maturitní, které mě baví. Překvapilo mě i pár učitelů, kteří nám (nematurantům z daného předmětu) rovnou uzavřeli známky se slovy, abychom se opatrovali a věnovali čas učení k maturitě.

    Zbytek volného času jsem konečně zase začala investovat do blogu, do jógy, rodiny a do knížek. Myslím si, že tahle situace pro nás je jedním velkým vykřičníkem a ponaučením. Konečně máme všichni (pokud nejsme zdarvotníci, řidiči kamionů a podobně) čas se na chvíli zastavit a třeba věnovat trošku toho času sami sobě a nejbližším okolo.

    Také se musím přiznat, že karanténu skoro denně porušuji a chodím na procházky nebo si zaběhat. Pokaždé ale s sebou mám nákrčník nebo roušku, kdybych někoho potkala. Vycházím většinou v poledne, kdy nikde nikdo není a mířím rovnou za město do polí, abych zbytečně neprovokovala ostatní. Ale máš pravdu v tom, že se s každým kolemjdoucím měříme očima, nenápadně kontrolujeme roušky a zdravotní stav. Je to pro mě fakt nezvyk. Nikdy jsem nešla ven s tím, že bych se bála koho potkám a co všechno můžu chytit... Snad tohle všechno bude brzy za námi!

    A na tu Velkou Británii jsem opravdu zvědavá. Celé to bude buď velké WOW nebo ohromný průser. Nic mezi tím. :D Super článek! <3

    Tereza's journal

    ReplyDelete
  3. Na jednu stranu s tebou souhlasím a na druhou ne :D podle mě trochu čas na zdravou paniku je, protože někteří lidi na to fakt serou takovým způsobem, že pokud k tomu nezačneme trochu "panicky" a zodpovědněji přistupovat, situace se nezlepší. Musí se toho zbavit celá Evropa, potažmo svět, abychom se mohli vrátit do normálu a já zoufale doufám, že to přijde brzy. Škola mi stojí, práce mi stojí a přítele mám v Holandsku bez možnosti vidění se, protože po návratu na SVK by byl v karanténě a mě jako Češku by stejně tam nepustili a jeho jako cizince zase k nám. Naprosto patová situace, která je pro nás nevyřešitelná, takže já silně doufám, že stále tvrdší opatření paniku vyvolají a lidi se konečně začnou sakra chovat zodpovědně :)

    ReplyDelete
  4. Super shrnutí :) Já se pohybuju někde mezi skupinou jedna a čtyři, jelikož jsem nemocná a všechny příznaky koronaviru na mě sedí, tak panikařím, jestli ho náhodou nemám, ale racionální já mě neustále přesvědčuje, že jsem jen nastydlá a ty antibiotika, co beru, mi pomůžou :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
  5. Ja som bola dosť dlho v pohode, lebo ako hoci je to serious situácia, ktorú určite netreba brať na ľahkú váhu, ale keď potom aj v našom mini Zlíne začali ľudia kupovať toaleťák doslova na kilá, tak vo mne začala vzrastať panika. A to, ako sa tu zmenila situácia v priebehu jedného týždňa... pred siedmimi dňami sme normálne fungovali v práci, ešte sme sa lúčili s kolegami, že sa vidíme v utorok a nech si užijú víkend, a teraz sme všetci zamknutí doma, bez rúška sa nesmie ani na krok, a ja nemôžem po nociach spávať, lebo premýšľam nad tým, ako veľmi sa všetko môže zmeniť o ďalší týždeň. Normálne nie som optimistka a na všetko sa pozerám realisticky, ale pri tomto verím, že sa čo najskôr dá všetko do poriadku a opäť budeme fungovať ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "RECYCLING GLASS — HOW, WHY AND MORE!"

    ReplyDelete
  6. Přiznám se , že mě až tak neděsí koronavirus, ale hospodářská recese, do které se zřítíme, pokud zůstanou malé obchody a lokální výrobci další měsíce zavřené. Velké firmy se otřepou, ale co všechna ta těžce vydřená podnikání?

    Co člověk, to názor. Vládní nařízení plně respektuji a beru je tak, jak jsou, protože nic jiného s tím stejně nenadělám, ale jsem z toho smutná.

    Snad to brzy skončí...

    ReplyDelete
  7. Ahoj. ♥

    Veľmi ma Tvoj článok a spôsob písania pobavil. Myslím si, že máš pravdu v tom čo sa momentálne teraz deje. Myslím, že prišiel čas, aby sme sa začali viac venovať tomu čo nás baví, aby sme sa v tomto období niečomu novému priučili, uvedomili si hodnotu objatia, rodiny a dá sa povedať slobody, (ktorá nám je teraz bohužiaľ kvôli dôležitému zdraviu obmedzovaná) a nestrachovali sa. Ja verím, že všetko dopadne dobre. ♥

    Maj krásny deň. ♥
    PS.: Aj Ty máš veľmi krásny blog. ♥

    Blog of Sunflower ♥

    ReplyDelete
  8. ďakujem vám všetkým za vaše komentáre! <3 veľmi ma bavilo ich čítať a som rada, že ste sa tak rozpísali.

    ReplyDelete
  9. Já patřím do skupiny 4, protože až dostuduju, budu dělat v nemocnici. Z nemoci mám respekt, ale vyloženš se nebojím a nepanikařím. Jediní, kdo mě trochu znervózňují jsou známí a mamka, kteří trochu panikaří :D Já doufám, že se to brzo přežene. A jinak, super rady! Podle mě jsou fakt na místě.

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  10. Vtipne napísané ale je to pravda - treba zachovať pokoj, nosiť rúško a umývať si ruky :)

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!