Vianočné prírastky v mojej knižnici

Som knihomol – minimálne v porovnaní s ľuďmi, ktorých poznám. Dúfam, že aj medzi vami sa však nájdu takí, ktorí Ježiškovi poslali troška dlhší zoznam kníh. Ja som tak urobila a keďže mám v decembri aj narodeniny, knihy sa na mňa sypali z každej strany. Všetky, ktoré boli na mojom zozname majú aspoň jedno z týchto poznávacích znamení:
  • nenašla som ich zdarma na stiahnutie (priznala som práve, že sťahujem knihy z internetu?)
  • niekoľkokrát som ich minulý rok oblapávala v kníhkupectve
  • nie sú bežne dostupné v knižnici
  • alebo sa nedajú kúpiť v slovenských kníhkupectvách
DSCF4216

Vopred vás upozorňujem, že veľa beletrie medzi nimi nie je. Úprimne, len jedna. Momentálne som už nejaký ten rok na akejsi vlne, kde preferujem čítať knihy plné faktov, histórie alebo ďalších múdrych poznatkov o svete. Ak to nie je váš prípad, nezúfajte a čítajte ďalej – určite na vás nevyskočia učebnice alebo encyklopédie, ale (podľa mňa a podľa recenzií) cenná literatúra.

DSCF4218

Trochu oheň, trochu vodaAndrej Bán
(Myslím, že) najnovšia kniha vydavateľstva absynt je výtvorom slovenského novinára Andreja Bána a ponúka akýsi historický i súčasný exkurz do krajín bývalej Juhoslávie. Na to, ako sú nám všetky krajiny geograficky blízke, viem o nich žalostne málo. Už prvých 50 strán tejto knihy mi poskytlo veľmi veľa zaujímavých informácií. Navyše Bán používa celkom jednoduché a krátke vety, takže sa to číta naozaj ľahko.

Opuštěná společnost - Erik Tabery
Erik Tabery, šéfredaktor časopisu Respekt, vo svojej knihe opisuje cestu Česka od vzniku prvej republiky až po súčasnosť. Ak sa v českej politike neorientujete, práve táto kniha by vás mala uviesť do deja.

Donbas - Tomáš Forró
Toto je kniha, okolo ktorej som prechádzala v kníhkupectvách už odkedy minulý rok vyšla. Reportáž o konflikte na Ukrajine doteraz zožala veľmi veľa pozitívnych ohlasov. Čítala som dokonca aj recenzie, podľa ktorých Tomáš Forró strčil do vrecka väčšinu absyntoviek. No a nesmiem vynechať ani fakt, že táto kniha navonok poskytuje vizuálny zážitok.

Rozdelený svet - Tim Marshall
Pred asi rokom som čítala Marshallovo V zajatí geografie, ktoré ponúka celkom slušný svetový geopolitický prehľad pre niekoho ako som ja. Túto jeho ďalšiu knihu som dostala od secret Santu a som na ňu veľmi zvedavá. Narozdiel od tej predchádzajúcej (kde sa autor zameriaval na rôzne geografické faktory, vplývajúce na politické dianie), v tejto analyzuje rôzne múry a bariéry, ktoré rozdeľujú svet.

DSCF4223

Magický adventZuzka Šulajová
Džínsový denník je moje detstvo, takže ani najnovšia kniha od Zuzky Šulajovej ma neobišla. Už som ju stihla aj prečítať a poviem vám – na Džínsový denník sa nechytá, ale i tak sa mi čítala veľmi dobre. Má vyše 400 strán a prečítala som ju za dva dni. Je to výborné oddychové čítanie a ak si ju pošetríte do ďalších Vianoc, tak urobíte ešte lepšie.

Ako sme kedysi žili - Zora Mintálová Zubercová
Troška nezvyčajným žánrom v mojej knižnici je aj táto kniha, ktorá rozpráva o tom, ako sa žilo v rôznych slovenských regiónoch v 19. až prvej polovici 20. storočia. Zvyky, jedlo, hygiena, sviatky, sú to, čo som si všimla pri rýchlom prelistovaní, ale kniha skrýva oveľa viac. A aj fotky.

DSCF4226

Die Weisheit alter Hunde - Elli H. Radinger
Na túto knižku som raz náhodou natrafila na goodreads práve v čase, kedy nám zomrel psík. Je rozdelená na vyše 20 krátkych kapitol, ktoré ukazujú, ako sa od starších psíkov máme čo učiť, a ako pristupovať k životu a niekedy aj ťažkých situáciám. Ja mám nemeckú verziu, ale našla som, že existuje aj český preklad s názvom Moudrost starých psů.

DSCF4224

Der Nahostkonflikt - Rolf Steininger
Na nemeckej vlne pokračujem aj s veľmi krátkou knižkou, ktorá sa venuje historickému vývoju a súčasnému konfliktu na Blízkom východe. Mňa táto problematika veľmi zaujíma, ale uvidíme, ako sa mi podarí prelúskať tou nemčinou.

Palestine - Joe Sacco
Na Blízkom východe zostávam aj so zbierkou komixov o Palestíne, ktoré vychádzali v 90. rokoch minulého storočia. Sacco v nich poskytol obrazovú reportáž o tom, ako to v Palestíne vyzeralo v období prvej intifády (arabské povstanie).

Tak to by sme mali - je načase, aby som začala viac čítať a menej o knihách rozprávať. Čauteee!

Čo máte teraz rozčítané?
Kupujete si knihy alebo radšej zájdete do knižnice?
Čítali ste niektorú z týchto kníh?
Určite mi napíšte hocičo, čo sa kníh týka.♥

Comments

  1. Rozcitanych .. mnozstvo klavirnych skol :-)

    ReplyDelete
  2. Páni, překvapil mě výběr Tvých knih. Řekla bych, že u mladých se zájem o tyto témata moc nevyskytuje :) Já mám nejradši slaďárny :D Ale baví mě i scifi. Historie jde naprosto mimo mě :D Já mám rozečtené Něco si přej, už asi půl roku kvůli semestru, kdy čtení moc nestíhám :D Já si knížku radši koupím nebo půjčím od někoho známého :) Žádnou z uvedených knížek jsem neznala ani nečetla :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  3. O knize Donbas taky uvažuju, protože mě tahle problematika poměrně zajímá. Jinak já mám rozečtený už od Vánoc Příběh služebnice, jenže přes zkouškové šla kniha stranou :)

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!