∑ 2019 - aký bol tento rok?

Rok sa s rokom stretol a pri prihlasovaní sa do blogger-u som mala pocit, že posledný článok som napísala tak 31. decembra 2018. Úprimne, posledný decembrový deň ma nijako nenapĺňa. Možno je to tým, že sa nezúčastňujem žiadnej silvestrovskej párty a je to pre mňa vždy len ďalší deň vrámci skúškového. I napriek tomu, že som riadny pedant v tom štúdiu, urobila som si dnes večer pauzu a namiesto sledovania instagram stories, kde všetci rekapitulujú svoj rok 2019, si ho zrekapitulujem tu na blogu aj ja.

Všetko som rozdelila na 5 oblastí, aby som celý môj rok zhrnula tak nejako ručne stručne a mohla sa potom vrhnúť na písanie ďalších článkov (možno, snáď), rátanie príkladov zo štatistiky (sranda, minulý rok na Silvestra som rátala matiku. smutné? ani nie) a quality time s rodinou.

moji najmilší
09_Piešťany s Filipom

Rok 2019 bol príznačný tým, že sme s kamarátmi všetkého viac plánovali ako nakoniec aj zorganizovali. Možno to poznáte .. niekto navrhne, že "poďme na chatu" - všetci sú nadšení z takého inovatívneho nápadu a nadšenie prikyvujú na súhlas. Prejde pár dní, príde otázka "tak čo tá chata?" a potom sa spustí lavína výhovoriek o tom, ako "nemôžem, lebo škola. nemám peniaze. nestíham. snáď o rok by sme mohli, bude toho menej. a keď to dopredu naplánujeme, budeme môcť ísť všetci!" .. a viete čo? Nikto nejde nikam. Alebo ide, ale osve. Tak na viac výletov a viac času stráveného s mojimi drahými v roku 2020. #snáďorok

Úsmevy teraz bokom - na jeseň sme, žiaľ, prišli o nášho milovaného psíka, nášho najväčšieho plyšáka. Dovtedy sme asi nezažili taký smútok. Doteraz sa mi občas stane, že sa pozriem von a čakám, odkiaľ ku mne pribehne. Márne.

cestovala som, cestoval si, cestovali sme08_Súdovce, Štiavnica

Vrámci šetrenia som tento rok nevynaložila veľa úspor na cestovanie do ďalekých krajín, takže pevne verím, že tento rok sa mi zídu viac. (i napriek nie až tak priaznivej situácii v srdci Francúzska, snívam o romantickom výlete do Paríža. už sa mi o tom dokonca dvakrát naozaj snívalo) No ale na výlety nebola ani 2019ka chudobná. Po 10 rokoch som bola v Banskej Štiavnici s našimi, v Piešťanoch s mojím milým. Prvýkrát v živote som bola v Brne (dokonca hneď dvakrát!) a aj v Trnave aspoň na pár hodín. V lete sme boli na Kréte, užili si takmer prázdny hotel a prvýkrát si vyskúšali, aké je to tak naozajstne sa potápať v 9metrovej hĺbke. Vyštverala som sa na viaceré slovenské kopce - dokonca aj na najvyšší vrch Nízkych Tatier. No a úplne prvé aj posledné cestovateľské zážitky roku 2019 mám z Prahy. (hej, aj posledné, lebo predpokladám, že dnes už z domu nevyjdem).

Či mám nejaké cestovateľské sny na rok 2020 a nespájajú sa so slovom Paríž? Jasné, že áno. Ale radšej by som s nimi nezačínala - nielen, aby som nič nezakríkla, ale ani neviem, kde začať skôr.

škola a kariéra
Silvester blog post2

Neviem, či som to už na blogu niekedy spomínala, ale ja som v škole hrozný pedant. Niekto by vám možno povedal, že som prebiflená, ale pod týmto slovom si predstavujem niečo iné. Ja som len na seba hrdá, keď sa mi podarí niečo poctivo naučiť, beriem to ako takú osobnú výhru (a okrem toho, ani prospechové štipendium nebýva na zahodenie, však). Prvý ročník na vysokej bol náročný, ale to čo prišlo tento semester v druhom ročníku? Už štyri mesiace akosi nepoznám voľný čas. Možno za to čiastočne môže aj moja povaha a, už spomínaná, študijná pedantnosť .. ale už som sa tento semester zmierila s tým, že nikdy nebudem ten typ, čo hodí rukou a povie "kašľať na to, veď stačí, že prejdem".

Čo sa mojej kariéry týka (ak sa to dá vôbec tak nazvať), v polovici tohto roka som dala výpoveď v práci. Keby ste len videli tú radosť v mojich očiach, keď som si každý víkend uvedomovala, že cez týždeň nemusím ísť do práce. Jedno z najlepších rozhodnutí roka 2019!

šport
Silvester blog post

2019ka bola prelomová aj pre moju kondíciu a svaly - v pozitívnom zmysle slova. Teda, priznávam, zo začiatku roka som to trocha prepálila, ale postupne som sa umravnila a naučila sa aj oddychovať (asi v auguste). Prekonala som môj odpor k fitku a naučila sa ignorovať tie indivíduá, ktoré sa správajú, ako keby tam nebol nikto okrem nich. V lete som veľa bicyklovala (dokonca som dvakrát vypedálovala aj do kopca v Karpatoch), behala, dvíhala nejaké tie činky a veľakrát sa neskutočne prekonala pri horských túrach.

Asi som mala veľké oči, keď som si v septembri myslela, že počas semestra zvládnem aspoň 3x do týždňa chodiť o šiestej ráno cvičiť a potom utekať do školy. Potom som uvidela svoj rozvrh, plány mi skrížila histamínová intolerancia a bolo to. Pred vianocami som bola po pár mesiacoch cvičiť a je mi jasné, že začínam takmer od znova, ale odhodlanie ma neopúšťa!


čítala som vôbec?
Silvester blog post1

Čítala! A viac ako minulý rok. Do dnešného dňa som prečítala 22 kníh z pôvodných 15, ktoré som si  stanovila ako cieľ na začiatku roka. Prečítala som teda o 9 kníh viac ako minulý rok. Žánrovo boli naozaj rôznorodé, ale o tom nabudúce.

Želám vám, nech je všetko v roku 2020 podľa vašich predstáv - nech je celý rok zdravý, šťastný a láskavý ♥

Aký bol váš rok 2019? Chcete niečo zlepšiť? Máte nejaké cestovateľské sny, ktoré vás prenasledujú aj v spánku? 

Comments

  1. Všetko dobré do nového roku! A prajem veľa úspechov v škole i v osobnom živote; a nech sa vám tento rok podarí s kamošmi zorganizovať viac výletov :D Hoci plne chápem, u nás je to úplne rovnako; ale i ja som si do tohto roku dala predsavzatie, že sa v tejto oblasti pokúsim premeniť viac plánov na realitu ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD "MERRY CHRISTMAS AND HAPPY NEW YEAR"

    ReplyDelete
  2. "nášho najväčšieho plyšáka" ... to je trefné ... :-)
    rok uplynul rýchlo, .. ale keď si spätne pozerám fotky, .. tak to bol fakt rôznorodý čas, .. prihodilo sa toho veľa, stihli sme v ňom myslím dosť a určite sa "nenudili".
    a to "pedantstvo" ... nech Ti aj naďalej ostane, ... ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku, či ako sa to hovorí, ... všetko sa človeku vráti, v dobrom, .. keď sa snaží a za niečim si ide.

    ReplyDelete
  3. Och, nikto nejde nikam je príliš relatable. :D Tvoje výletovanie bolo super, mám hrozne rada tvoje články týkajúce sa tejto témy. Odchod psíka ma mrzí, drž sa. Celkovo by som odchody zakázala.

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!