ČO SOM PREČÍTALA | Jún, júl 2019

DSCF3989

Ahojte! Zo začiatku leta som sa poriadne rozčítala. Potom prišiel na pár týždňov akýsi blok, nemala som ani veľa času len tak sa niekde rozvaliť a čítať, no už sa do toho postupne dostávam. Knihy, ktoré som prečítala v júni a v júli, sú žánrovo naozaj pestré. Zistila som, že mi vyhovuje mať rozčítané rôzne žánre naraz, i napriek tomu, ako dlho mi potom trvá dočítať jednu knihu. Takže nech sa páči, tu sú všetky knihy, ktoré sa mi podarilo zatiaľ v lete prečítať. Na konci vám ukážem aj dve, s ktorými sa troška trápim, ale nehodlám to ešte úplne vzdať!

Pictures

Unlocking FRENCH with Paul Noble (Paul Noble) _ 5 hviezd
Francúzštinu som sa začala učiť pred rokom a keď som na goodreads zbadala túto knihu, do pár hodín som ju mala objednanú. Čítala som ju priebežne od februára a veľmi mi s francúzštinou pomohla. Ak aj vám robí problémy (a nielen francúzština, tieto knihy sú aj v nemčine, taliančine a španielčine), odporúčam vám po nej siahnuť. Nevýhodou môže byť asi len to, že kniha je v angličtine.

Kde všade som (ne)zomrel (Peter Popluhár) _ 5 hviezd
Od tejto knihy som veľa neočakávala. Peter je jedným z mojich najobľúbenejších youtuber-ov, ale bála som sa, že toto bude jedna z tých ďalších kníh, ktoré boli napísané veľmi rýchlo a "len pre peniaze". No po prečítaní týchto asi najabsurdnejších príbehov si to už nemyslím. A aj keby, Petrovi sa tie peniaze zídu, aby mohol podplatiť polovicu Afriky a prežiť (stopercentne) nadchádzajúce dobrodružstvá v zdraví. Alebo ich aspoň prežiť. Ak sa vám čítať nechce, určite odporúčam jeho (nielen) africké videá na youtube. Mám pocit, že je jedným z tých nedocenených slovenských youtuberov.

06_Kreta

Žiarenie (Stephen King) _ 4 hviezdy
Moja King-ová prvotina mi ležala doma v poličke už niekoľko rokov. Ideálny čas na takúto viac psycho knihu bola letná dovolenka. Prečítala som ju za pár dní a nakoniec ju nechala na recepcii v hoteli aj s venovaním. Ak ju raz nejaký Slovák/Čech chytí vezme do rúk, verím, že sa mu spríjemní dovolenku aspoň tak ako mne. Príbeh je naozaj zaujímavý, často som sa od nej nevedela odtrhnúť. King-ov štýl písania je priam kvetnatý (neviem, kam chodím na tieto slová) a už teraz mám rozčítanú ďalšiu.

Deset let s Václavom Havlom (Ladislav Špaček) _ 5 hviezd
Ak sa chcete dozvedieť niečo o Václavovi Havlovi z pera niekoho tak jemu blízkemu ako bol jeho hovorca Ladislav Špaček, s touto knihou nešliapnete vedľa. Kniha je rozdelená na niekoľko častí, ktoré obsahujú krátke príhody z Havlovho života. Veľmi veľmi odporúčam!

Naposledy nahrané

Call Me By Your Name (André Aciman) _ 4 hviezdy
Tento príbeh o láske 17-ročného Elia a mladého profesora Olivera som čítala doma. No cítila som sa, ako keby som bola niekde na talianskom vidieku, kde sa aj väčšina príbehu odohráva. Čítalo sa mi to dobre - dej je slabší, ale napísané je to krásne. Určite to nie je kniha pre každého, ale mala som také poetickejšie obdobie. Na základe knihy vyšiel pred dvoma rokmi aj film. Ešte som ho nevidela, ale chystám sa na to. Som zvedavá, aký bude v porovnaní s knihou, pretože kamarátke sa viac páčil film a kniha ju až tak nebavila.

Percy Jackson and the Battle of the Labyrinth (Rick Riordan) _ 4 hviezdy
Starý dobrý Percy a jeho štvrtá časť ma bavila zatiaľ najviac zo všetkých dielov. Možno tomu pomohol aj fakt, že som knihu čítala na Kréte, kde sa Labyrinth pôvodne nachádzal a aj všetky mytologické postavy s ním spojené sú s týmto gréckym ostrovom úzko späté.

Pictures1

Požierači neba (Paolo Giordano) _ 4 hviezdy
Túto knihu som čítala v júni vrámci Čitateľského klubu Martinus  (nájdete ho na facebooku). Obsah tejto knihy neviem opísať, ešte nikdy som podobnú knihu nečítala. No príbeh to bol silný, miestami zvláštnymi, niektoré časti boli samozrejme nudnejšie, ale celkovo ma táto kniha chytila za srdce. Giordano napísal aj Osamelosť prvočísel, ktorú by som si veľmi rada prečítala. Čítali ste od tohto autora niečo?

Harry Potter und der Stein der Weisen (J.K.Rowling) _ určite tisíc hviezd
Môj milovaný Harry Potter, ktorého som prečítala už niekoľkokrát. Tentokrát naň prišiel rad znova, ale v nemčine. Už som takmer v polovici knihy a je to prvá kniha v nemčine, ktorú som odhodlaná prečítať do konca. Nemáte tipy na nejaké ľahké nemecké knihy?

Pictures2

S týmito dvoma knihami sa momentálne ťažko pasujem. Machiavelliho čítam sem-tam po jednej kapitole. A Zamarovský sa mi číta naozaj výborne, ale tiež si tieto rímske dejiny musím dávkovať postupne, lebo by som si toho sakra málo zapamätala. :D

Zaujala vás niektorá kniha? Čítate teraz niečo? Sem so všetkými super tipmi, prosím! ♥

Comments

  1. Musím se přiznat, že kromě Harryho Pottera žádnou knížku neznám. Ale strašně tě obdivuju, že si začala číst Harryho v němčině, seš fakt dobrá :)

    Belle âme

    ReplyDelete
  2. Wow, milujem, aký máš široký záber a nečítaš iba knihy jedného žánru. :) CMBYN bol pre mňa tiež jeden z mála prípadov, kedy sa mi viac páčil film - ten bol BRUTÁLNY, hlavne bohatý na očarujúce vizuály, a to ja môžem. Plus, koniec knihy mi prišiel fakt divný a zbytočne... docapkaný. :D Inak čítať Harryho po nemecky - wow. Celkom by ma zaujímalo, ako sú tam preložené jednotlivé názvy. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!