ČO SOM PREČÍTALA | Február, marec 2019

Po januárovom zhrnutí som už na konci februára nestihla napísať článok o knihách, ktoré som prečítala. Ale vôbec to nevadí, pretože to nebol nijaký excelentný výkon. Práveže mi padlo vhod, že môžem spojiť moje februárové a marcové literárne zážitky, aby som vôbec mala, o čom písať. Určite už vaše srdce knihomola horí nedočkavosťou, tak sa na to poďme pozrieť.

DSCF3712 
Suma sumárum sa mi podarilo prečítať 5 kníh za dva mesiace. Aj to 4 vo februári a jednu tento víkend. Úplne mi nevyšiel môj plán čítať každý deň v autobuse cestou do a zo školy a čítať pred spaním. V autobuse som väčšinou namiesto toho bola na internete alebo sa učila; no a pred spaním som zvládala prečítať dve strany, kým mi oči začali klipkať únavou.
 
03_Marec_summary11 
Artemis (Andy Weir) _ 3 hviezdy / 5
Táto kniha ma vôbec nenadchla. Celkom sci-fi príbeh o živote na mesiaci so ženskou hrdinkou v hlavnej úlohe. Jasné, že som mala príliš vysoké očakávania, pretože túto knihu napísal Andy Weir. Áno, ten Andy Weir, ktorý napísal Marťana - jednu z mojich najobľúbenejších kníh! Ale táto kniha na mňa nezafungovala. Bavila ma asi posledná tretina, pretože som bola veľmi veľmi zvedavá, ako to celé dopadne. Avšak úžasná hlavná hrdinka, záver a Weir-ove vtipy to aspoň ako-tak zachránili a vyslúžili si odo mňa 3 hviezdičky z piatich.

Rozhovor s tigrom (Boris Filan) _ 4 hviezdy
Po toľkých fikciách som si oddýchla pri ďalšom Filanovom cestopise. V tejto knihe nás sprevádza po Benátkach, Ľubľane, Terste, Dubline, Moskve a Berlíne. Čítala som od neho síce už aj niečo lepšie, ale aj tak to bol dobrý výber. Najviac ma bavila časť o Benátkach a je mi úplne jedno, čo všetko si pán Filan vymyslel, ako celok to bolo naozaj príjemné a zábavné čítanie.
 
03_Marec_summary 
One True Loves (Taylor Jenkins Reid) _ 5 hviezd
Do tejto knihy som sa pustila vďaka Story Atlas Book Club, ktorý založila jedna youtuberka na goodreads. Po dlhom čase som si prečítala niečo na prvý pohľad romantické a dosť cliché. Ale len na ten prvý pohľad! Čo všetko sa môže stať, keď ste presvedčení, že váš manžel zahynul a on sa po pár rokoch nájde? Minimálne príbeh o tom vás emocionálne zničí.

Evidence of the Affair (Taylor Jenkins Reid) _ 4 hviezdy
Pre veľký úspech som si prečítala aj krátky príbeh od rovnakej autorky a veľmi ma prekvapilo, čo dokázala vykúzliť na 100 stranách.

Tereza Raquinová (Émile Zola) _ 5 hviezd 
Aj napriek tomu, že má táto kniha veľmi pozitívne recenzie, stála ma menej ako 5 eur a toto vydanie je na pohľad úplne krásne (aj keď som ho už stihla zašpiniť kokosovým olejom. bravo!), bála som sa, že ma až tak baviť nebude. ALE OPAK BOL PRAVDOU! Zola a aj celý príbeh ma nadchli tak, až mám chuť čítať teraz len klasiku. Výborné, výborné, výborné!

A čo ste naposledy čítali vy? :)

Comments

  1. Po dlhsej prestavke som sa vratil k serii od Erle Stanley Gardner-a:
    https://www.goodreads.com/book/show/16772.The_Case_of_the_Rolling_Bones

    ReplyDelete
  2. Skvelý výber, zaujala ma tá knižka od Filana aj One True Loves. Inak, aby si sa necítila tak zle, moja Tereza je tiež niečím zamastená... :D

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!