V Praze blaze I.

Hneď, ako sa mi skončilo skúškové, sa po mne akosi zľahla zem. S mojím drahým sme na pár dní vypadli do Prahy. Keď som bola malá, do Prahy sme chodievali takmer každý rok, takže sa spoliehalo na moje znalosti a poznatky o tomto meste, ktoré som mala v hlave uchované spred asi 6 rokov. Samozrejme, že sme sa hneď v prvé ráno odviezli omylom na opačnú stranu mesta, ako sme chceli. No i napriek tomu, že v ten týždeň poriadne mrzlo, zajet si do Prahy byl báječnej nápad!

DSCF3577

Našou prvou zastávkou bol Pražský hrad, kde som bola prvýkrát. Zaplatili sme si okruh B, ktorý obsahuje najmenej vecí, ale nám to úplne stačilo, pretože sme mali na zozname aj ďalšie veci. Pozreli sme si starý kráľovský palác, Zlatú uličku, baziliku a katedrálu Sv. Víta. Katedrála je zvonku prekrásna, ale zvnútra nás prekvapila ešte viac.

DSCF3541 DSCF3546 DSCF3537 DSCF3532 DSCF3542 DSCF3545
DSCF3558 DSCF3550 DSCF3551 DSCF3548

Z hradu sme si to namierili dolu do mesta. Naskočili sme na najbližšiu električku (po raňajších skúsenostiach dúfajúc, že nás odvezie správnym smerom ku Karlovmu mostu). Mohli sme ísť aj pešo, ale na to sme boli riadne premrznutí. Avšak vidieť Karlov most taký prázdny, môcť sa zastaviť, nenarážať do ľudí, stálo aj za tie odmrznuté nosy.

DSCF3571 DSCF3562 DSCF3574

Moja zlatá mamina zhodnotila, že za módneho guru som tam nebola. To som ani nemusela. Po prvé - na to som príliš zimomravá. A po druhé - to suplovali všetky ázijské turistky v teniskách, šatách a s rozopnutými kabátmi.

DSCF3572 DSCF3581

K Orloju sme prišli akurát pár minút po jednej, takže biť sme ho nevideli.

DSCF3584DSCF3585

Vyhladovaní sme zakotvili v Havelskej korune, ktorú som si už pred týmto výletom vyhliadla na instagrame. Nič fancy - je to kvázi jedáleň s typickým českým jedlom, čapovaným pivom a fajn cenami. U nás to vyhral smažák a pečené kura.

DSCF3589

Pravoslávny chrám svätého Cyrila a Metoda sme hľadali zámerne. Hral významnú úlohu v operácii Anthropoid (=atentát na Reinharda Heydricha) počas druhej svetovej vojny. Vojakom, ktorí sa do operácie zapojili, bol v kostole poskytnutý úkryt. Ak vás tento príbeh zaujíma, určite odporúčam film Anthropoid, v ktorom hrá napríklad Jamie Dornan (áno, ten z 50 Shades of Grey), ale aj Aňa Geislerová.

DSCF3593 DSCF3590

DSCF3592DSCF3598 DSCF3595

Ešte pred zotmením sme sa stihli vyškriabať na Petrínsku rozhľadňu a nevynechali sme ani zrkadlové bludisko, kde bolo príjemne teplo, haha.

DSCF3600 DSCF3601 DSCF3602 DSCF3608

Druhý a posledný článok o Prahe sem pribudne niekedy nabudúce. Druhý deň už takýto slnečný nebol, miestami to bolo celkom kritické, ale stálo to za to!

Comments

  1. Skoda, ze uz nechodime tak casto, .. ale super, ze ste nadviazali na "tradiciu". A verim, ze nie posledny krat. Fotky su fakt velmi pekne. Mrazive pocasie z nich doslova sala az sem.

    ReplyDelete
  2. Praha je úžasná, za týden se tam stěhuju a už teď se nemůžu dočkat.

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!