OKOLOSVETA | Na hrebeni Nízkych Tatier

13,39 km - prevýšenie 850 m - 4 hodiny 30 minút

Nízke Tatry sú mojím obľúbeným slovenským pohorím. Celý ten kraj okolo je dychberúci a túry si tam vždy poriadne užívam. Preto by mi to len tak nedalo, nenapísať niečo o našej augustovej túre z toho kraja aj sem. Tak ako aj v minulom článku zo série OKOLOSVETA som sa rozhodla rozdeliť ho na dve časti. Prvá obsahuje niekoľko užitočných informácií o samotnej túre a na konci článku zasa nájdete moje osobné postrehy. Nech sa páči ...

08_Prievidza3

.túra

Magurky sme sa vydali hore po žltej značke. Môžete ísť aj modrou, no tou sa nám potom lepšie schádzalo dolu.

Vyšli sme na Sedlo zámostskej hole, odkiaľ máte niekoľko možností kam ďalej. Po hrebeni vedie červená značka a s dostatkom času a vytrvalosti by ste sa pokojne dostali až na Chopok či Ďumbier. My sme sa vybrali opačným smerom - na Latiborskú hoľu. Kúsok za ňou sme si spravili malý piknik. Potom sme sa vrátili naspäť do sedla a dolu do Magurky sme zišli po modrej značke.

08_Prievidza4
kostol v Magurke

08_Prievidza 08_Prievidza2 08_Prievidza1 IMG_20180822_123015

.moje postrehy

  • keď sa nespáliš v Grécku, horské slnko si na teba počká
  • s plným bruchom sa veeeeľmi ťažko ide do kopca
  • také veľké brusnice, ako rástli tu, som ešte nikdy predtým nevidela
  • niekedy sa turista musí prezliecť aj dvakrát
  • túru treba vždy zakončiť pri nejakom potoku, aby ste aspoň topánky mali čisté

IMG_20180822_131429 IMG_20180822_112226 IMG_20180822_113441

mám veľkú chuť a predsavzatie písať sem častejšie, no akosi mi to nevychádza. verím, že si nájdem nejaký systém a podarí sa mi to. stay tuned! ♥

Comments

  1. Och, musím do tých Tatier už aj ja konečne zbehnúť. Super post, no najviac ma vykotilo z tých brusníc, mňamka! :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  2. Túry zbožňuje naše mamka, já jsem ochotná vydat se jednou za čas, ale hlavně kvůli fotkám. :D I když ten dobrý pocit z výšlapu bývá k nezaplacení.

    ReplyDelete
  3. Krásný fotky, moc ráda bych se tam taky podívala!

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!