ČO BUDEM ROBIŤ V LETE

P1190642
Ono to tak v živote asi býva, že keď máte príliš veľa povinností, nájde sa sto iných aktivít, ktoré by ste robili oveľa radšej. No a keď už máte konečne kvázi voľno, upadnete do pasce sladkého ničnerobenia a neviete, ako sa presvedčiť niečo robiť. Presne takto som vhupla tento raz do mojich letných prázdnin, ktoré sú tento rok pre mňa o mesiac dlhšie (#životmaturanta). Keďže som posledné mesiace nemala úplne čas na všetko, čo by som robiť chcela, plánujem si to vynahradiť. Preto vstupujem do leta s niekoľkými vecami, ktoré by som veľmi rada počas leta splnila, a rada sa o ne s vami podelím.


behať, cvičiť, bicyklovať
Posledné mesiace školského roka som na akýkoľvek pravidelný pohyb, ktorý nezahŕňal výstup na prvé poschodie v škole (áno, to slovíčko "prvé" poukazuje na tento biedny fakt), nemala čas. Občas som si odbehla pár kilometrov, sem-tam prešla niečo na bicykli a tam to akosi, žiaľ, končilo. Teraz to nutne potrebujem zmeniť, pretože sa po fyzickej stránke dobre necítim. Drahé tenisky, bicykel a jogamatka, pripravte sa na to, že do toho pôjdete so mnou.


Blog9

spoznať ďalšie veľkomesto
Tento cieľ je viac ako jasný. Na nejakom čisto poznávacom tripe som nebola už naozaj dlho (asi dva roky) a chcelo by to pridať do našej cestovateľskej zbierky nový poklad (a ak by to stálo za nič, tak aspoň budeme mať ďalšiu skúsenosť). Keďže som už čo-to vo svojom živote pochodila, rozmýšľala som o vytvorení série mini článkov, v ktorých by som predstavila vždy tip na nejaký výlet. Mali by ste o niečo také záujem?

20111208_Pariz


neodtrhnúť sa od kníh
Je začiatok júna a podľa goodreads som tento rok zatiaľ stihla prečítať 4 knihy. Podľa mojich skromných matematických výpočtov by to znamenalo akurát prečítanie jednej knihy za mesiac (keď si odmyslíme maturitou vyplnený máj). To znie celkom fajn, ale som 8 kníh pozadu podľa cieľa, ktorý som si na tento rok stanovila.

číslo jeden

Deutsch lernen
Posledný školský rok sme už nemčinu nemali, a tak aj moje celkom chabé znalosti upadli do ešte väčšieho zabudnutia. Preto ma je tieto dni možné zočiť s učebnicou nemčiny, počúvajúc nemecké podcasty a pozerajúc nemeckú telenovelu z roku 1995. Verím, že mi to vydrží.

vitamin sea
Veľmi veľmi sa túžim vycapiť niekam na pláž a čvachtať sa v mori.

notdonemadeira1


variť a nič nepokaziť
Nebudem sa tváriť, že narozdiel od tohto tliachania by mi možno vyšla kariéra foodblogerky, pretože to by tiež pravda nebola. Keďže teraz väčšinu obedov budem počas týždňa odkázaná na svoju kulinársku (ne)schopnosť, chcela by som svoje varenie povýšiť na vyššiu gurmánsku úroveň. Jasné, že tie svoje zmesky (ako tomu doma hovoria) zložené zo zeleniny, strukovín a akýchsi špeciálnych pravekých obilnín pripraviť  viem, no ostatným by som sa tým asi úplne nezavďačila. Ani na prvé sústo, ani na to druhé.

42


blogovať
Mala som a ešte stále aj mám s týmto kyberpriestorom veľké plány. Čo sa dizajnu týka, prekazil mi to samotný blogger, ktorý odmieta spolupracovať a nedovoľuje mi upravovať html kód akejkoľvek šablóny. No a contentwise mi to prekazila moja neschopnosť uchopiť záblesk kreativity.

užívať si prítomný okamih
Slovené spojenie prítomný okamih je už v dnešnej dobe tak otrepané, až mi je to ľúto. A pritom je to tak dôležité. S tým, ako veľa nás zabávajú tie naše tabletky (tak náš pán učiteľ matematiky nazýval mobily), si to ani neuvedomujeme. Bojíme sa byť outdated a už len pri myšlienke na opustenie interiéru bez mobilu v ruke či taške sa nám zasekáva stolica (to som si dovolila citovať inú pani učiteľku). Keďže napríklad aj také užívanie si dovolenky offline je priam nezlúčiteľné s plnohodnotným blogerským životom, stále rozmýšľam, akým smerom sa chcem v tejto sfére uberať.

NORGE


upratať si v živote izbe
Rozhodla som sa zbaviť vecí, ktoré som pri každom upratovaní označila nálepkou to sa mi ešte niekedy môže zísť. Nie, nemôže. Tentokrát budem neúprosná.

a ako sa máte vy? nejaké plány na najbližšie týždeň? ♥

Jane.

Comments

  1. Supeeer máš dizajn! A tak nejako vyzerajú aj moje body na moje 3 mesačné leto #životmaturanta taky tak!:D Akurát ešte k tomu budem pracovať, z čoho som bola najprv vykoľajená, pretože po roku s hlavou v učebniciach som si nevedela predstaviť hneď zahodiť svoj voľný čas, no po týždni voľna som veeľmi vďačná, pretože už teraz sa nudím.:D Asi som divná čo?

    Svet Podľa Konvalinky

    ReplyDelete
  2. Nemcina .. doporucujem si robit bezplatne kurzy na https://deutsch.info.

    ReplyDelete
  3. brutálny článok, teším sa na ďalšie :) dúfam, že ti všetko vyjde, ako si plánuješ ;) cestovateľské tipy určite áno! s nemčinou veeeľmi držím palce :D a inak, ja som takto pred rokom po mature tiež mala pocit, že jo!, konečne sa dostanem ku všetkému, čo som zanedbala pri učení, ale napokon som 4 mesiace prázdnin vlastne nič nerobila... tak na to pozor ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  4. Gratuluju k maturitě. Užívej volna, co to jen jde, snad ti plány vyjdou podle tvých představ. :) S němčinou ti fandím, sama se ji chystám zase nadupat, střední mi moc nedala a od té doby je z hlavy všechno pryč. A přitom se mi tak hodí. :D Místo toho jsem se zamotala do ruštiny... :D Krásné léto, přeju! :)

    ReplyDelete
  5. Krásné plány na léto, moje jsou v podstatě hodně podobné :) až teda na tu němčinu :) jinak gratuluji k maturitě, pořádně si ty zasloužené prázdniny užij :)

    Maris Novotná

    ReplyDelete
  6. Pekný článok. Prajem ti krásne leto a nech sa ti všetko splní čo si si zaumienila :-) Moje leto bude pracovné ale aj oddychové ;-) Neskutočne sa teším až navštívim rodinu na Slovensku a aj na Tatry, kde strávim opäť týždeň plný turistiky ;-)

    Suesanqa

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!