Ako sme v zoo niektoré zvieratá nevideli

V piatok som sa akosi ocitla v zoo. Teda, nie tak akosi. Celé som to premyslela tak minútu pred tým, ako som tento nápad vyslovila nahlas pred mojím drahým a dala sa na dlhočízne presviedčanie. Viete, nahodíte smutný výraz šteniatka, našpúlite pery, zvesíte kútiky úst, v očiach nasimulujete možný príval sĺz, ktorý príde, ak vás niekto nevezme na výlet. Avšak ako dlhočízne sa to javilo len v mojej mysli. Po troch vetách, ktoré obsahovali slovo zoo, ma môj drahý umlčal a radšej zmenil tému. Na aktuálne dianie majstrovstiev sveta vo futbale, ktoré asi tieto dni vypĺňa hlavy väčšiny mužskej populácie. No a potom o necelý týždeň z neho vybehlo to nečakané 'tak v piatok pôjdeme do tej zoo' a presne týždeň na to sme už prechádzali turniketom bratislavskej zoologickej záhrady.

random2

Zoo Bratislava istotne nie je klenotom nášho hlavného mesta a možno by niekto povedal, že stačí stokrát počuť ako raz vidieť (nie, nenapísala som to naopak). edit. práve som zistila, že sme polovicu zoologickej akosi nevideli, pretože medzi nami došlo ku komunikačnému šumu? alebo preto, že sme odignorovali všetky mapy? Avšak my sme tam strávili pekné asi dve hodiny a strata času to podľa mňa nebola.

random1

Po návšteve terária (kde neboli pavúky, iba zvlečená koža z tarantuly) sme zotrvali asi dvadsať minút v exotáriu. Až príliš nás zaujali dva leňochy (slovo leňochod je podľa wikipedie odborne nesprávne), ktorým sa nedarilo dostať do pazúrov kus mrkvy a skôr, ako si ju priblížili k ústam, im spadla na zem.

Videli sme bitku šimpanzov, šimpanza agresívne bijúceho do skla, celý DinoPark, polovicu zoologickej záhrady, nehybného krokodíla, osamelého medveďa, párik levov, príliš veľa stánkov s jedlom, bláznivé opice a veľa ďalšieho.

random

Doteraz mi vŕta hlavou, či tie zvieratá v zoo naozaj nešťastné sú, alebo tak len pôsobia.

p.s. ak sa ocitnete v bratislavskej zoo a natrafíte na šípku s obrázkom nosorožca, nezľaknite sa a nasledujte ju, na akúkoľvek lesnú a kopcovitú cestu ukazuje. my sme tak neurobili a v polovici kopca sme sa otočili. škoda, škoda.

Comments

  1. Já nevím, na zoo jsou takové zvláštní názory, někdo je pro, někdo proti, nekomu je to jedno. Osobně vážně nevím, co si o tom myslet :/

    Maris Novotná

    ReplyDelete
    Replies
    1. Úplne zdieľam tvoj názor, tiež som z toho taká rozpačitá.

      Delete
  2. Vdaka zoo sa podarilo zachranit uz vela vymierajucich druhov zivocichov. Prebieha v nich vyskum, osvetova a popularizacna cinnost; v modernych zahradach sa snazia co najlepsie napodobovat prirodzene prostredie zvierat; .. to jest uz nie male jednoduche klietky. Myslim, ze prevazuju pozitiva nad kritikou.

    ReplyDelete
  3. Osobne som toho názoru, že pokiaľ daná ZOO funguje len na báze finančného kolotoča, nemala by existovať. Pre zvieratá je to veľmi neprirodzené a som presvedčená, že ľuďom by v pohode stačilo vidieť žirafu na obrázku. Ale zase, ak je niektorým živočíšnym druhom pomáhané takouto formou, budiž. No nie som si istá, či by som takéto zariadenie v súčasnosti šla podporiť.

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!