DENNÍK MATURANTKY | Deň prvý - slovenčina

Desktop1

05:49 | Prebúdzam sa konečne za svetla, do izby mi svieti slnko, za oknom štebocú vtáčiky. Prehováram sa, že by som už mala vstať, pretože inak zaspím a zasa raz nestihnem autobus. Umývam sa. Navliekam na seba čierne pančuchy, čiernu sukňu, čierne tielko a čierny rolák. Čierna je moja obľúbená (ne)farba. Veci si balím do čiernej kabelky a schádzam dolu do kuchyne.

06:02 | Pripravujem si raňajky a desiatu (poznámka: nabudúce si do toho jogurtu nedávaj ľanové vločky, nechutí to dvakrát úžasne), dosť sa šuchcem.

06:31 | Vychádzam z domu, už tretí raz sa otočím na rohu, pretože si myslím, že som si doma zabudla mobil. Vraciam sa späť a v chodbe zistím, že ho mám vo vrecku na bunde.

07:48 | Všetci okolo mňa sa ešte šprtajú a snažia sa natlačiť do hlavy čo najviac informácií. Ja na toto nie som, radšej si čítam knihu, aj tak by som už do hlavy nič nedostala.

08:36 | Naša triedna nám priniesla darčeky z Thajska - mangové a durianove cukríky. Ba navyše aj sušené plátky durianu. Je to od nej neskutočne milé!! Až na to, že ten durian po otvorení smrdel tak na 4 metre, takže sa nikto neodvážil ochutnať ani len kúsok.

08:46 | Jem čokoládu. Asi po sto rokoch. Je vážne dobrá. No veď treba sa posilniť.

10:13 | Vypĺňam test zo slovenčiny. Čítam už asi tretiu otázku a sem-tam sa snažím vylúštiť, čo ten NÚCEM chcel tou otázkou vlastne povedať.

10:41 | Nemám poňatia, ako skončila Kapitánova dcéra.

11:56 | Obedujem, napchávam sa rezňom a pripečenými zemiakmi v jedálni (ale inak u nás varia vážne dobre!) a po konzultácii testu s väčšinou mojich spolužiakov sa vytešujem, že nemám tak veľa nesprávnych odpovedí.

11:58 | Vraj som jednu otázku zle zodpovedala. A to len preto, že som ju nedočítala do konca. Haha. Sraanda.

12:14 | Zisťujem, že slovo česť som v genitíve singuláru vyskloňovala ako česti, nie ako cti. Všetci sa mi smejú. Ako som to dopekla mohla tak napísať? ...

12:22 | Sedíme v triede, z ktorej nemôžeme odísť, aby sme náhodou nenadobudli kontakt s okolitým svetom, pretože témy na slohové práce už boli zverejnené. Smejeme sa, že čo je toto za systém, keďže teraz musíme do 12:45 čakať na témy, ktoré nám prinesie niekto vytlačené do triedy.

12:36 | Stále čakáme na témy a zabávame sa s našou dozor-konajúcou učiteľkou na všetkých možných banálnych veciach.

12:40 | Priniesli nám témy! Ešte musíme čakať päť minút, kým ich uvidíme.

12:45 | Otáčam papier s témami. Diskusný príspevok, úvaha, slávnostný prejav, rozprávanie. Hm. Máme teraz do jednej čas na výber témy, zatiaľ nič nesmieme písať. Nechce sa mi veľmi premýšľať, takže si hneď a zaraz volím rozprávanie na cliché tému "Priateľ mi podal ruku v pravý čas" (alebo tak nejako to bolo). Rozmýšľam, o čom budem písať a nerozumiem, prečo si nemôžem napísať aspoň osnovu. Veď, kým bude jedna hodina, tak aj zabudnem, o čom vlastne písať chcem.

14:09 | Napísala som najtragickejší príbeh, aký som kedy napísala a aký sa asi dal. Zakončila som to odstavcom o mladej dievčine, ktorá zakopla, telo si dorezala na sklených črepoch a vykúpala sa v červenom víne zliatom s krvou. Neodsudzujte ma, ale snažila som sa to celé poňať trocha emotívne, pretože inak by tie moje dve strany textu vyzerali ako na prvom stupni základnej školy. Už to len prepísať na čistopis.

15:12 | Odchádzam z triedy, spokojná so svojou prácou a po sto rokoch pijem Capri Sonne, ktoré je vlastne príliš sladké na to, aby som ho nemusela zapíjať vodou.

WP_20180313_15_46_51_Pro

16:03 | Sadáme si do kaviarne, snažíme sa nebaviť o maturite, no aj tak si čítame na internete oficiálne výsledky z dopisovacích krátkych odpovedí a opakujeme si zajtrajší harmonogram.

20:12 | Ignorujem správy o dnešnej maturite a zajtrajšej maturite. Idem si radšej zacvičiť, zajtra sa ešte nasedím dosť.

21:26 | Asi by som miesto písania tohto článku mala ísť spať a načerpať síl do zajtrajšieho dňa. Držte palce!

mám tu nejakých tohtoročných maturantov? ak áno, držím vám silno palce! a aké máte ostatní maturitné zážitky? :)

Comments

  1. To uplne vazne sa v maturite zo slovenskeho jazyka pytaju na Kapitanovu dceru od Puskina? Maria Ivanovna, dcera velitela posadky pohranicnej pevnosti kapitana Mironova; nebudem fabulovat, ze si z toho nieco pamatam; cerpam z https://cs.wikipedia.org/wiki/Kapit%C3%A1nsk%C3%A1_dcerka.

    ReplyDelete
  2. Mam obdobny cukrik od kolegu, ktory bol niekde v Mexiku alebo v okoli. Uz ho nosim niekolko tyzdnov v taske, .. a zabudam nan.

    ReplyDelete
  3. Hahaha :D Celkom dosť som sa pobavila, Núcem, je najväčší expert na svete na ničenie snov, sama viem o čom hovorím, a moji spolužiaci, by to len potvrdili. Ja som slovenčinu mala pred rokom a test mi dopadol katastrofálne, ale dont worry, odvtedy som ani nepomyslela na to, že ako. A esej som písala na tému slávnostný príhovor pre mojich spolužiakov na stužkovú, to bolo dosť fajn. :) Tohto roku som ja maturovala s angličtiny a občianskej po anglicky, a to už nebolo také fajn :D
    Lily of the valley / Svet Podľa Konvalinky

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je tam kopu chýb 😢 Škoda, že po sebe čítam, až keď stlačím “publish.” :D

      Delete
    2. Haha, to vôbec nevadí :D
      A ja to beriem nejako tak, že tie testy absolútne neodzrkadľujú vedomosti študentov. Verím, že ti to aj tak dopadlo fajn :) sú predsa aj dôležitejšie veci v živote :D

      Delete
  4. To je vtipně milý článek :-D Maturantko, držím Ti palce, zvládneš to úplně s přehledem, já už mám maturitu nějaký pátek za sebou, maturovala jsem druhý rok od toho, co se zavedly státní maturity a jak se ohlídneš zpět, zjistíš, že to byla celkem sranda :-)!!! Věřím, že Ti to dopadne skvěle a budeš mít to všechno těžké za sebou! Držím palečky!!

    voguetheresa.blogspot.cz

    ReplyDelete
  5. Tak tvoje slohovka mě vážně pobavilo, určitě to bude za jedna, už jen za ten nápad! :) věřím, že jsem to zvládla, mě to čeká za rok, no netěším se :D

    Maris Novotná

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!