SICILIA | Isole Eolie - ako sme sa sírovodíka nabažili

Odpočuté z pláže - malé dievčatko a neznáma pani:
"A neviem, prečo nás štípu oči, keď sme v mori."
"No pretože je slané a očká sú citlivé."
"Tak, ako sú zuby citlivé, keď kusneme do zmrzliny?"

DSC_5520

06:52 Po poloprebdenej noci vstávame skôr, aby sme sa vydali na Lipárske ostrovy. Dúfam, že sa konečne aj okúpeme, pretože už tri dni sa kvôli silnému vetru nemohlo na pláži do mora ani páchnuť.

8:03 Už sedíme v autobuse a nerozumiem, prečo keď sa povie, že sa o ôsmej odchádza, buďte tu radšej o 7:45, polovica autobusu stále chýba.

P1210562 DSC_5554

9:10 Prišli sme do Milazza, odkiaľ nám ide loď na ostrovy. Neviem, asi starnem, ale na lodiach mi nikdy nie je dobre.

10:40 Liparské ostrovy sú jednými z nespočetne veľa vulkanických súostroví. Dokopy ich tvorí sedem hlavných ostrovov - Lipari, Vulcano, Salina, Stromboli, Panarea, Filicudi a Alicudi. Nazývané aj Eolské ostrovy (podľa boha vetra) sú zapísané do Svetového dedičstva UNESCO. Celé vulkanické pásmo okolo ostrovov je aj v dnešnej dobe stále aktívne.

( My sme si kúpili zájazd na ostrovy Lipari a Vulcano. Organizovali aj nočný výlet na Stromboli alebo Panareu. No myslím si, že minimálne jeden z týchto výletov stojí za to!  )

DSC_5547 DSC_5548 DSC_5546

11:03 Sedíme v autobuse, zaplatili sme si okružnú jazdu po ostrove Lipari. Najprv sme sa zastavili na mini vyhliadke "štyri oči", kde sme si spravili hlava na hlave, ruka na ruke, foťák na foťáku zopár gýčových fotiek a ideme ďalej.

DSC_5533
P1210566

12:00 Priznám sa, že ma Sicilia vôbec neohúrila tak ako minulý rok napríklad Madeira. Nemala na mňa nijaký wow efekt, no Lipárske ostrovy sú láska na prvý pohľad a čím ďalej, tým viac ma o tom presviedčajú. Už sme ochutnali sicílske dezertné víno - Malvasiu. Niektorí si kúpili pemzu či obsidián, ktoré sa tu v minulosti vo veľkom ťažili. Pemza sa ťažila až do roku 2005, no teraz celá fabrika a lom už len chátrajú. Nedávno vraj využili tento lom na natáčanie akejsi reklamy s polonahými modelkami a všetci miestni si išli oči vyočiť.

DSC_5527 P1210572DSC_5524 DSC_5529

12:03 Som rada, že sme išli na tú okružnú jazdu okolo celého ostrova, no táto davová psychóza ma nebaví. Veľmi nerada sa prispôsobujem ostatným. Všetci si tu zbierajú assencio (?? ja fakt netuším, ako sa to volalo a píše) bylinku, ktorá má vraj po vysušení a fajčení podobné účinky ako marihuana. Akurát tu smrdí celý autobus od toho. Okrem tohto zázraku je celý ostrov bohatý na kapary (čo sú vlastne nerozvinuté púčiky kvetov kríka kapara tŕnitá. Rastie to tu všade ako burina.

DSC_5534 DSC_5538 DSC_5539 DSC_5543

12:06 Franco je najlepší vodič autobusu. Poviem vám, jazdiť v týchto úzkych a strmých uličkách je ozaj niečo. Ako sme sa včera dočítali, trúbi sa tu v štýle "pozor, teraz idem ja" a nie "uhni z cesty, ty blbec, čo to vyvádzaš".

DSC_5530

13:25 Čo-to sme pokúpili a teraz sme na ceste na ostrov Vulcano, kde sa plánujeme okúpať. Ostrov je bohatý na sírne pramene. Dokonca sa môžete vraj za niekoľko eur okúpať aj v bahne. Vraj sa máme pripraviť na poriadny zápach síry, ktorý ucítime už v prístave. 

Táto asi dvadsaťminútová plavba má zahŕňať panoramatické výhľady (a piktureskné pohľady, ako by pani sprievodkyňa povedala). A viem, že neustále niečo porovnávam, ale konečne sa to tu začína ponášať na Madeiru. 

DSC_5554 DSC_5584

15:41 Poriadne sme sa vykúpali v mori. Na pláži si môžete priplatiť za lehátko, slnečník a sprchu (áno, aj sprchu). My sme sa bleskurýchlo prezliekli za uterákmi a rýchlo som utekala do mora, kde som sa čvachtala celý čas. Takmer všade tam vyvierajú horúce sírne pramene, na jednom mieste na kraji je more úplne horúce. Niekoľkokrát som nohu strčila priamo do vyvierajúceho prameňa a nebolo to vôbec príjemné. No nevadí, stáva. Aspoň sme sa konečne po niekoľkých dňoch okúpali. A áno, na ostrove to naozaj smrdí ako pokazené vajce.

DSC_5568 DSC_5569 DSC_5574 P1210586

16:03 Som dehydrovaná.

DSC_5551

16:13 A vraj je kapitán dochvíľny. Hahahahaha.

19:12 No a už sme v hoteli a chystáme sa na večeru. Tento deň stál za to!

21:57 Plavky som si už preprala, seba som osprchovala, ale stále na všetkom cítim síru.

Comments

  1. krásne fotky, vyzerá to tam rozprávkovo, a to more...! je super, že takto beháš po svete a spoznávaš z neho čo najviac ;) inak veľmi oceňujem aj fakty, čo si zahrnula do článku, ešte som asi nečítala blog, kde by si autori na tom dali tak záležať, super :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  2. I wish I can travel the way you do. Those pictures are amazing!!!
    I follow you,can we follow each other?

    https://elogiosamislocuras.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Nefotil som to more nahodou ja? Farba bola skutocne nadherna. A Vulcano so svojimi fumarolami (https://cs.wikipedia.org/wiki/Fumarola) a moznostou sa medzi nimi kupat, bol skutocne neobycajny zazitok.

    ReplyDelete
  4. Tie fotografie sú nádherné! <3 Cestovanie je najlepšia vec (ak na to sú aj financie) Užívaj aj naďalej <3
    WITH GREY WOLF

    ReplyDelete
  5. Krásné fotky, úplně mi to přijde, jak kdybych tam byla s vámi! :)

    https://thewaybya.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. Nádherný. Chci tam hned teď!:D

    ReplyDelete
  7. Prenádherné fotky! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    ReplyDelete
  8. Na Sicílii jsem nikdy nebyla, ale moc bych ji chtěla navštívit! :)
    Měj se krásně,
    Tina
    https://tinasmerdova.blogspot.cz/

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!