MADEIRA | Tarde 6 : Útesy, útesy, ach tie útesy

pri pomyslení na tento výlet sa ešte stále usmievam.

"They say you should not look back into your past but when you are walking up those damn steps to one of the peaks in Madeira, you have to look back to see the outstanding beauty the island has to offer."

[10:13] Dobré ráno! Čím to je, že vo Funchal vždy zablúdime? A čudujem sa, že nás to auto do týchto kopcov ešte zatiaľ vždy vytiahlo. Dnešný program je po včerajšej túre viac oddychový (alebo aspoň by mal byť). Ideme si pozrieť miestne útesy a potom zvyšok dňa chceme stráviť na pláži. Na najznámejšej pláži, kde určite bude obrovská koncentrácia domácich a turistov. Teda domácich možno nie, lebo tí sa hodia do toho ľadového oceána hocikde.

[10:19] Nejako sme prešli plné parkovisko a museli sa otáčať v kopci a vytrepať sa zasa s tým autom hore. Ach jaj. Nevadí, máme čas.

[11:07] Boli sme na vyhliadke najvyššieho morského útesu v Európe (pre názov viď fotka hore). Má výšku 580 metrov a hore sa vpohode vyveziete autom, len s parkovaním môžu byť problémy. Je tam malá vyhliadková plošina s priesvitnou podlahou (takzvaný skywalk) a výhľad či už do diaľky alebo pod seba stojí za to! Trocha sme sa zamotali v obchode so suvenírmi, ale mám pocit, že asi prvý raz v živote sme nakúpili rozumne.

DSC_4459DSC_4463DSC_4465DSC_4468DSC_4467

[13:10] Zastavili sme sa v údolí mníšok (o ňom napíšem v článku s tipmi, čo sa oplatí na Madeire vidieť). Naobedovali sme sa na terase reštaurácie s nádherným výhľadom. Najlepšie boli pečené gaštany so sirupom z cukrovej trstiny. Mňam. Až mi to pripomenulo jednu bájnu večeru pri západe slnka v Nórsku (ak chceš vedieť, akú, klikaj sem).

[13:32] Už štvrtýkrát sa nám podarilo zablúdiť vo Funchal!!

[13:36] Dobre. Nie sme vraj vo Funchal. Ale zablúdení sme tak či tak.

[16:20] Ja vám ani neviem slovami opísať tú nádheru, čo sme práve zažili a videli. Odviezli sme sa k útesom PONTA DE SAO LOURENCO a spravili si jeden a pol hodinovú prechádzku. To miesto bolo nádherné! Na dlhšiu prechádzku sme sa nezmohli, lebo zasa by nás to stálo prejsť veľa schodov, bolo nám teplo, trebalo nám cikať (niektorým už nie - rozumej: našla som si miestečko za kopou kamenia a v tom vetre si ocikala ešte aj topánku. bravo!) a chceme ísť ešte na pláž. Ale pozrite sa na tú krásu!! No nie sú to windows pozadia na plochu ako vyšité?

DSC_4485DSC_4496DSC_4498DSC_4500DSC_4505DSC_4510DSC_4522DSC_4518DSC_4508

[16:32] A pozreli sme si tú krásu ešte aj z iného uhľa cestou na pláž, z vyhliadky, na ktorú sme natrafili. Ten oceán je tak magicky upokojujúci. (take me back)

Na Madeire vraj nie sú ani hady, ani škorpióny a dokonca ani pavúky (teda ak si nezaplatíte exkurziu medzi najviac špeciálnymi jedovatými aj nejedovatými pavúkmi). Mňa táto informácia veľmi potešila. No zato takéto jašterice môžete stretnúť takmer na každom kroku.

[18:08] Ideme naspäť do hotela. Boli sme na pláži, kde bola priam hlava na hlave (alebo skôr uterák na uteráku) a čierny piesok, ktorý riadne pálil, všade sa nalepil a cítila som sa tam ako na panvici. A ešte mi aj nad hlavou sem-tam prebehli jašterice. Jedna mi chcela vliezť do tašky. Takže teraz sme posledný raz v tomto aute, ktoré nás všade úspešne doviezlo (zatiaľ! ale hádam tých 10km do hotela vpohode prídeme. aj keď, nikdy nevieš), chceme sprchu, jesť, piť a hádam sme to tu tým pieskom až tak strašne nezasvinili. Ciao!

1. Zamilovala som sa do tvojich fotiek!

2. Tykráso tam je to tak nádherný!!! Hodně skalin teda hustý! :D

3. Och, toľko krásy! Tie dve tvoje fotky sú úplne skvelé ♥
    CAROLINE

ReplyDelete
  4. Wow, tieto fotografie ma neskutočne dostali - tá modrá je život!!!

5. This is so inspiring! I love the post:)

irenethayer.com

ReplyDelete
  6. Jednoznačně nejkrásnější fotky z Madeiry, které jsi tu dala!

7. Aaa, to vypadá tak hrozně úžasně! Miluju takovýhle míst au moře, kde je krásně prostě úplně všude, kam se jen podíváš! ♥

8. Waaau to je paráda! ♥tam by som sa raz chcela pozrieť :) inak máš krásny blog,hned som ťa začala aj sledovať ..♥ ak budeš mať chuť, poteší ak zavítaš aj na môj blog :) teším sa na tvoje ďalšie príspevky!