MADEIRA | Tarde 4 : Plávanie vo vulkánovom raji

nie, vy ste článok o našom treťom dni nepreskočili, to ja. náš tretí deň sa niesol v znamení kratšej prechádzky popri levadách a kúpania sa v bazéne, no obrazový materiál, ktorý z tohto dňa mám/nemám ma zabrzdil pri písaní o ňom. tak som tu teraz s dňom štvrtým. už jazdíme druhý deň autom, spoznávame rôzne časti ostrova - dnes tú vulkanickú a kúpali sme sa v (pre mňa) raji.

DSC_4340
[9:48] Dobré ráno! Nabalení ako keby sme išli niekam na týždeň sme sadli do auta. A to ideme len na niekoľkohodinový výlet okolo ostrova. Počasie vraj môže byť nevyspytateľné a rôznorodé. Rovnako ako náš program. Plánujeme sa odviezť autom na PAÚL DA SERRA (náhorná plošina), pozrieť sa do vulkanickej jaskyne a nakoniec sa okúpať. Preto máme plný kufor - dokopy asi 5 tričiek, 6 párov topánok, uteráky a všelijaké iné nezbytnosti, čo človek potrebuje "pre istotu".

DSC_4275 DSC_4284 DSC_4278 DSC_4287

[11:05] Čakáme na vstup do vulkanickej jaskyne v  SAO VICENTE. Dala som si banán (konečne chutil ako tak sladko a odhodlala som sa aj na nie úplne zelený a nezrelý). Vo vnútri jaskyne vraj nie je zima ako v tých našich (pozn. autora: dnes už chápem prečo, keďže toto je vulkanická jaskyňa, nie ľadová - bravo, dievča!). Máme pre istotu mikiny z kolónky "pre istotné nezbytnosti".

DSC_4309

[12:43] Mikiny sme naozaj nepotrebovali, ak tak len na zakrytie hlavy, keď na mňa začalo poriadne kvapkať zo stropu. Vstup stál 8€ a prehliadka mala dve časti. Prvou bola prechádzka a výklad v samotnej jaskyni. Prešli sme 700 metrov jaskyňou, ktorá vznikla zarezávaním sa lávy po vulkanickej erupcii pred asi 890 000 rokmi. Druhá časť bola dosť interaktívna a odohrávala sa vo vulkanickom centre. Pozreli sme si expozície, film o vzniku Madeiry a nakoniec sa výťahom zviezli 3000 kilometrov dovnútra zeme (hej, točilo sa tam stále dokola za okienkom výťahu plátno). Celé to bolo naozaj zaujímavé, len potom vonku naše oči z toľkého svetla trocha utrpeli šok.

DSC_4307

[16:07] Boli sme sa kúpať v raji! Doslova. Som tak očarená tým krásnym miestom, že ani neviem, čo skôr napísať. V PORTO MONIZ je prírodné kúpalisko, ktoré vytvorila láva. Chceli sme sa tam ísť okúpať, no cestou z parkoviska sme zbadali rovnaké kúpalisko s vulkanickými kameňmi, až na to, že tam bolo menej ľudí, nebolo to platené a prezliecť sme sa museli za skalou zakrytí uterákom. Bolo tam napísané, že je to "nestrážená pláž", ale kúsok nad ňou bola reštaurácia, záchod a dokonca tam bola aj sprcha. No to miesto bolo magické. Čierne skaly, teplé slnko, vlasy od soli a priezračná voda. Tá síce určite viac ako 24 stupňov nemala, no po tom osudovom momente osvieženia sa v štýle "radšej tam skoč okamžite, zima ti bude aj tak", si zvyknete a príde vám tak akurát. Ak som niekedy povedala, že nerada trávim dovolenky na pláži, stále to platí, ale takéto miesta sa nerátajú - na tých chcem tráviť každé leto.

DSC_4316 P1190500 P1190486

Madeira mi naozaj vyhovuje v jej klíme. Nie je tu neznesiteľne teplo, na slnku je príjemne, no nie na umretie. Príjemne stále pofukuje, čo je záchrana, keď to slnko náhodou strašne páli. Teraz sme v aute (konkrétne v ostrej zákrute v kopci) a ideme sa pozrieť na vyhliadku PAÚL DA SERRA až nad oblaky.

DSC_4330DSC_4348DSC_4333

[17:26] Ťažko povedať, či tá vyhliadka naozaj bola nad oblakmi alebo som to len tak gýčovo nazvala, lebo žiadne oblaky na oblohe ani neboli. Ale tie výhľady! A zasa budem mať príliš veľa fotiek z auta, pretože veľmi často sa tu zastaviť nedá. Sme na ceste do hotela a mohli by sme ísť spať skôr, lebo zajtra náš čaká dostať sa na najvyšší vrch ostrova! Ciao.

DSC_4285

Comments

  1. Ježiiiš to je nádherný tam. Pls vem mě tam hahaah :D tyjo ale ty jeskyně jsou nýdherný ale nevim jestli bych do nich vlezla, mám trochu klaustrofobický pocity když tam dlouho jsem

    ReplyDelete
  2. Znovu, prekrásne fotky, prekrásne miesto. Veľmi ti závidím (pravdaže len v dobrom). Celé to tam vyzerá tak kúzelne, úplne si viem predstaviť, že by som tam žila. :)

    ReplyDelete
  3. Napriek tomu, ze slnko prilis nepali, .. netreba ho podcenit, hlavne poludnajsie. A poriadne sa natierat, ... inak sa cloveku zadari poriadne sa spalit, hoci aj pri plavani vo vode.

    ReplyDelete
  4. To je nádhera! Byla jsem letos u moře jeden den a tak moc mi to teď chybí :( Na Madeiru bych se určitě někdy ráda podívala, prostředí vypadá krásně :)

    ReplyDelete
  5. ďakujem vám! a je to tam naozaj neskutočné!! :)

    ReplyDelete
  6. No to vypadá skvěle ! zavidím

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!