Jane in the kitchen: Carrot Cake

Mám taký nepríjemný pocit, že sa to tu mení na food blog, čo naozaj nie je mojím cieľom. Ale keď sa mi konečne raz niečo výborné podarí vykúzliť, nejde mi nepodeliť sa o to. Minulý týždeň som piekla mrkvovo-kokosovú tortu a originálny recept som miestami pozmenila.



Potrebujeme:

KORPUS

3 vajcia (bielky aj žĺtky zvlášť!)
60g cukru
štipka soli

50g trstinového cukru 
šťava z 1 citróna

170g hladkej múky - ja som zmiešala celozrnnú s kokosovou asi v pomere 2:3
pol balíka prášku do pečiva
300g jemne nastrúhanej mrkvy (sú to asi 2-3 veľké mrkvy)
60g kokosu
60g nasekaných orechov
100ml oleja - ja som použila kokosový, len ho nezabudnite predtým roztopiť
troška škorice

KRÉM

1 kokosový puding
1 mäkký tvaroh

Postup:

1. Z bielok, cukru a soli si vyšľahajte sneh (aby bol "nadýchaný" a vcelku z misky vypadol)
2. Žĺtky šľahajte s cukrom, kým sa nerozpustí, a potom pridajte šťavu a kôru z citróna.
3. Žĺtky potom postupne primiešavajte k snehu.
4. Postupne k tomu pridajte múku s kypriacim práškom, mrkvu a všetko ostatné.
5. Tortovú formu (ja som mala s priemerom 20 cm) vyložte papierom na pečenie alebo pomasti a posypte múkou.
6. Cesto vlejte do formy a pečte cca 45 min pri 180°.
7. Uvarte si puding podľa návodu (ale cukru dajte naozaj máličko).
8. Keď vám puding vychladne, vyšľahajte ho s tvarohom a doslaďte podľa chuti (ja som použila agávaový sirup).
9. Vychladnutý korpus rozrežte na polovicu (ak sa podarí, môžete aj na 3 časti).
10. Naplňte ho krémom vo vnútri, rozotrite ho po vrchu aj po stranách.
11. Dozdobte ho podľa svojej fantázie a nechajte ho v chladničke odstáť (najlepšie celú noc).

Bon Appétit !

*TIP* Ak ste ako ja a moja rodina a vadí vám, keď puding chutí príliš umelo, vymeňte kokosový puding za vanilkový/smotanový alebo na krém vymiešajte tvaroh s kyslou smotanou.

Comments

  1. Mňááám :) vyzerá skvele tá torta a aj by som ju vyskúšala keby som nebola taký mantoš v pečení. :D
    http://skaiste-kissova.blogspot.sk/

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!