Food diary or how I changed my diet.

Dnešný príspevok bude venovaný jedlu. Ak máte problémy so stravovaním alebo by ste svoj jedálníček chceli zmeniť, dúfam, že vás tento článok trocha nakopne. 

Obsah môjho nákupného košíka sa za posledný mesiac dosť zmenil. Dnes by ste v ňom našli chia semienka, ovsené vločky, pohankovú/kokosovú/gaštanovú múku, pohankové vločky, kokosový orech, kokosový olej, avokádo, špenát, mango alebo aj javorový/agávový sirup. Prečo?

Všetko sa začalo raz, keď sme sa s kamarátkou dohodli, že nebudeme jesť mesiac obyčajný cukor. Prvých päť dní bolo strašných, PRESTRAŠNÝCH ! No po týždni na mňa chuť na sladké skoro vôbec neprichádzala. Najhoršie to znášala asi moja babka, pretože som na jednej oslave odmietala ochutnať ešte aj tortu. Ako zdroj cukru som jedla ovocie a v tých krajných prípadoch som si jedlo osladila javorovým sirupom. To sa mi stalo ale asi len trikrát. Zistila som, že bez toho cukru, ktorý sa nachádza v koláčoch, sladkom pečive či čokoláde, sa dá veľmi ľahko žiť a dokonca aj lepšie. Už to môžem rátať na týždne, od kedy som naposledy mala nejaký poctivý koláč alebo Milu/Horalku. Som menej unavená, a čo je lepšie - zmizol mi ekzém. :D

V poslednom čase pri varení a pečení dosť experimentujem. Najprv mi to často nevychádzalo, ale odkedy pri receptoch neimprovizujem, tak je všetko v poriadku. V mobile mám screenshotnutých asi 100 obrázkov s receptami, v záložkách na notebooku ich mám podobné číslo. Na raňajky som si zvykla robiť ovsenú kašu, skúšam raw koláče, zeleninové džúsy a veľa veľa iného. Objavila som čaro avokáda. Pečivo z obchodu z veľkej časti vystriedal domáci chlieb. A pijem len vodu a čaje, na džúsy v obchode ani len nepomyslím.

Ak máte akékoľvek otázky, kľudne sa pýtajte :)

celozrnné tortilly so šošovicovým curry (s kupovaním rajčín v supermarkete radšej počkajte, chutia väčšinou dosť zle)

ak máte niekde blízko Foxford, zabehnite si na tento perfektný tofu šalát!!

ovsené lievance patria k mojim obľúbeným raňajkám

kuriatka na paprike a krúpy

veggie pizza

špenátová omeleta


Ak máte tipy na nejaké super recepty, budem rada, keď sa o ne podelíte! :)

Comments

  1. Ahoj, vravíš, že ti zmizol ekzém. Ja mám histamínovú intoleranciu. Ty si mala aký ekzém ? Asi to skúsim aj ja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekzém som mala vtedy na predlaktiach a dlaniach. V tom čase sa mi to upravením stravy a jedením čo najmenšieho množstva takého obyčajného cukru oveľa zlepšilo. Odvtedy však prešlo dosť rokov, hento som nedodržiavala, a ekzém sa mi vrátil a aj zhoršil. No bolo obdobie, kedy som jedla čo najmenej sacharidov (pečivo, cestoviny, atď. koláče už vôbec) a čo najviac mliečnych výrobkov a zaznamenala som neskutočnú zmenu. Momentálne mi zistili intoleranciu na pšenicu a odkedy sa jej vyhýbam, je mi naozaj lepšie. A sladkého, najmä z obchodu a kaviarní, jem veľmi veľmi málo už dlhšie a čo sa trávenia, pleti a všetkého podobného týka, stále platí ten pocit, aký som opisovala v tomto článku :D :)

      Delete

Post a Comment

thank you for your comments!