Sunday, 4 December 2016

What to read - winter edition

Dolieha na mňa vianočná nálada. To bude asi tým decembrom. Hneď prvého som kráčala na zastávku po zasneženom chodníku a to si už ani nepamätám, kedy som takýto zasnežený prvý decembrový deň zažila. Celkom na mňa tieto dni dobre vplývajú (aj keď mám pocit, že nič nestíham, odchádzam z domu ráno za tmy, domov chodím za tmy, všetky písomky nám nechali na december, atď.). Dnes sme nakúpili suroviny na vianočné pečenie, zamiesili cesto na medovníky, začala som s vianočnou výzdobou a chcem vám asi prvýkrát v živote priniesť niekoľko (pred)vianočných článkov aj sem. Tradam - dnes je to čo-to o knižkách, ktoré sa podľa mňa k predvianočnej a vianočnej nálade hodia najlepšie. A surprise surprise, nie sú tam len vianočné.

bookstoread

GEISLEROVÁ A. | P.S. - Táto zbierka fejtónov od Ani G. mi spríjemnila začiatok tohto roka. Väčšina z fejtónov ma pobavila, dosť som sa zasnívala, zasmiala, aj sa prinútila nostalgicky zamýšľať nad zopár vecami. Aňa opisuje jej vzťahy, rodinu, také tie typické ženské problémy a podáva to všetko super oddychovým spôsobom. Dokonca mi ani, ako zvyčajne, nevadilo, že čítam knihu v češtine.

NESS P. | My ostatní tu len tak žijeme - Pravdu povediac, túto knihu som si kúpila najmä kvôli krásnemu obalu. Obal hravý, pod obalom nebíčkovo modrá a jelenček dole v rohu. Dokonca ma zviedla tak, že mi ani nevadilo, že je to preklad. Aby ste si nemysleli, že súdim knihy podľa obalu, dôležitú rolu pri kúpe tejto knihy zohral aj autor. Patrick Ness je môj obľúbenec a všetky jeho knihy ma vždy nechajú premýšľať a zanechajú vo mne kúsok z nich. Inak to nebolo ani pri tomto príbehu, ktorý sleduje životy kamarátov s rôznymi zvláštnymi schopnosťami. Každý z nich je jedinečný, presne ako Patrickov príbeh. A to som ešte zabudla poznamenať, že sa k nim blíži koniec sveta - jedinečný koniec sveta. Žiadne meteority, rok 2012 ani doba ľadová.

SWAN K. | Christmas at Tiffany's - Vianočná tematika a 4 hviezdičky na goodreads je to, čo ma hneď na tejto knižke zaujalo. Vraj je to o tom, ako hlavná postava hľadá samu seba po rozchode s priateľom a všetko sa to odohráva, prekvapivo, v New Yorku. Ešte som ju nestihla prečítať, no k obdobiu Vianoc sa mi presne hodia takéto cheezy príbehy, takže určite si ju tieto prázdniny prečítam.

AHERN C. | Love, Rosie - Táto kniha mi robila spoločnosť minulé Vianoce a tých 500 strán som prečítala asi za dva dni. Príde mi veľmi originálna, keďže celá je písaná vo forme listov a emailov. Príbeh je o živote dvoch ľudí, od útleho detstva až po starobu. Veľmi veľmi veľmi vám ju odporúčam, ak máte dosť času na čítanie.

bookstoread1

ROWLING J.K. | Harry Potter - Verím, že nie len mne sa táto knižná séria spája s Vianocami. Každý rok si zas a znova prečítam minimálne jednu knihu. Tento rok je na rade šestka, tak verím, že sa pre ňu nájde nejaké to miesto.

TOLSTOJ | Vojna a mier - Prázdniny sú pre mňa čas aj na nejakú zložitejšiu a dlhšiu literatúru. Vojnu a mier som začala čítať už niekedy na jar, no ďaleko som sa nedostala, pretože školské povinnosti mi zaberali príliš veľa voľného času. Tak možno sa mi tento príbeh z obdobia Napoleonskych vojen podarí prečítať teraz. Aspoň jeden zväzok.

KINSELLA S. | Finding Audrey - Určite väčšina z vás pozná Sophie Kinsellu - autorku série kníh o shopaholičke. Po tejto knihe som siahla tento týždeň na doporučenie kamarátky a ešte som len v prvej štvrtine, no naozaj ľahko sa číta a baví ma. Je o mladej Audrey, ktorá trpí silnou úzkosťou/depresiou/strachom z ľudí, a preto sa bojí chodiť do spoločnosti. Navyše má veľmi zábavnú rodinu a celý príbeh vyzerá byť tak akurát oddychový.

NESBO J. | The Snowman - A aby ste si nemysleli, že je to u mňa len o zaláskovaných príbehoch a rozprávkach, chcem vám všetkými desiatimi (aj dvadsiatimi) doporučiť túto nórsku kriminálku. Odohráva sa v období Vianoc a po jej prečítaní sa už nikdy nedokážem na snehuliakov dívať ako predtým. Nechcem vám veľa prezrádzať, pretože tiež som do čítania išla úplne nevedomá a bolo to super!

budem veľmi veľmi rada, ak mi doporučíte nejaké vaše obľúbené knihy! 

2 comments:

  1. Veru, Vianoce sú momentálne všade a z toho snehu v prvý decembrový deň som bola tiež veeľmi prekvapená! Knihy sú podľa mňa jednou z najlepších vecí, ktoré nás čakajú vo vianočnom období. Nie len, že ma pod stromčekom vždy najviac potešia, no zároveň ma baví ich čítaním zabíjať celé prázdniny.:) Aňu máme doma aj my, Harry je samozrejme klasika a s Láskou Rosie, je jeden z najkrajších filmov ever, no keď si už pozriem ako prvý film, tak už knihu ako druhú nedokážem čítať:( Ostatné knihy nepoznám, ale určite si chcem prečítať tie od ruských autorov, včetne Tolstoja no a ten Snowman znie hrozne creepy:D

    Lily of the valley

    ReplyDelete
  2. Nesbo je úžasný autor. Více než Sněhulák se mi líbil ještě Levhart a Policie, tak určitě doporučuju :)

    ReplyDelete

thank you for every single comment!