Ostrihom

14:44:00

Včera sme si spravili výlet do Ostrihomu, ktorý je od slovenského Štúrova vzdialený len niekoľko minút chôdze po moste cez Dunaj. Dominantou mesta je určite Katedrála Panny Márie a svätého Vojtecha. Alebo proste Ostrihomská bazilika, ktorá patrí k najväčším kostolom v Európe. Všetko bolo super - od počasia, cez neskutočne fotogenický most, po baziliku. Vyšli sme k nej po mačacích schodoch, ani sa až tak strašne na nich nezadýchali (alebo aspoň ja nie, viete, tá Madeira vás vycvičí). Do baziliky sa dostanete zadarmo, priplatíte si len, ak chcete navštíviť kryptu alebo zbierku klenotov a ešte všeličoho iného. My sme si pozreli len baziliku a bolo tam naozaj málo ľudí, po návšteve St. Paul's Cathedral v Londýne a Vatikáne som bola prekvapená, že sme sa vnútri nemuseli predierať pomedzi kvantá ľudí. Takže bazilika má u mňa jedno obrovské plus!

No najväčší zážitok dňa bola návšteva reštaurácie v Štúrove - aby som to presne vystihla "skončili sme asi v najväčšom pajzli v meste". Obrusy posiate omrvinkami, záchody vraj úplný hnoj, jedlo pripravené zväčša z polotovarov a ceny také, že za to by som sa aj v Bratislave celkom luxusne najedla. A to nehovorím o tej šikovnej obsluhe, ktorá nám ešte aj vydala o euro viac ako mala. No spamätali sme sa z toho a bol to veľmi pekný deň!

DSC_4695
DSC_4689 DSC_4699 DSC_4703 DSC_4708 DSC_4716 DSC_4719 DSC_4721 DSC_4727 DSC_4730 DSC_4734 DSC_4737

You Might Also Like

7 comments from you ♥

  1. To je aké pekné a ani som nevedela, že je to tak, síce nie odo mňa, ale zo Štúrova, blízko. A nad reštauráciou si netreba kaziť deň, i keď aj takéto maličkosti vedia vytočiť.

    ReplyDelete
  2. Sturovo s Ostrihomom spaja Most Marie Valerie; https://de.wikipedia.org/wiki/Maria-Valeria-Br%C3%BCcke.
    Otvoreny uz v roku 1895, .. potom 2x zniceny, posledne koncom roka 1944 bol vyhodeny do vzduchu. Dlhych 60 rokov neobnoveny; az na jesen roku 2001, ked na vyse polovicu nakladov pozicala peniaze obom nasim krajinam EU.

    ReplyDelete
  3. Wow vyzerá to tam naozaj krásne :)
    partofnicol.blogspot.sk

    ReplyDelete
  4. v Ostrihome som zatiaľ ešte nebola, ale vyzerá to na celkom dobrý výlet. :) krásne fotky.

    ReplyDelete
  5. Architektura ti jde velmi dobře :)

    ReplyDelete
  6. Ja som tam už párkrát bola, pretože to nemám tak ďaleko a je to pekné miesto ♥

    ReplyDelete

thank you for your comments!