CORFU | Do Kerkyry na vlastnú päsť

Každodenný dovolenkový stereotyp sme sa rozhodli rozbiť aspoň dopoludním stráveným v hlavnom meste. Animátor síce hovoril, že cez deň sa tam dá ledva existovať, teplomer ukazoval cez 30 stupňov a výstup na pevnosť, ktorý sme mali v pláne, bol, samozrejme do kopca, no my sme sa odradiť nenechali.

31. júl, utorok.
8:14 | Keďže sme večer strávili hraním šachu, vstávalo sa nám akosi ťažšie. Upozorňujem vás, že neskúšajte spávať so zastretými roletami, pretože beda vám, keď ráno vyjdete na denné svetlo.
8:21 | Natieram sa opaľovacím krémom.
8:23 | Prelievam vodu do fliaš.
8:26 | Obliekam sa. Môže ma v tom tielku spáliť?
8:31 | Prezliekam sa radšej do šiat.
8:32 | Obúvam sa.
8:35 | Prezliekam sa naspäť do toho prvého oblečenia, v tých šatách mi je akosi teplo už teraz.
8:37 | Odovzdávame kľúčik na recepcii a vychádzame z hotela.
8:39 | Vraciame sa do hotela, aby sme sa uistili, kde je zastávka autobusu.
8:44 | Prefrčal okolo nás autobus. Sme ale v Grécku. Tu autobusy meškajú, určite nemohol ísť o 9 minút skôr. Však nie?
8:49 | Ďalší autobus. Haha, sraaanda.
8:57 | Konečne prichádza ten náš. Delegátka povedala, že naň treba mávať, tak mávame.
8:59 | A autobus nám zastal. Chvalabohu. Inak by sme sa asi museli vrátiť na pláž. To by bolo veeľmi nepríjemné.
9:38 | Dorazili sme do Kerkyry (Corfu Town). Pred autobusom nám pani hneď podávala mapku mesta, za čo sme boli dosť vďační. I napriek tomu som zapla navigáciu a ideme sa riadiť mojimi super orientačnými schopnosťami.

9:59 | Podarilo sa nám prejsť k pobrežiu. Všade je tu strašný bordel, rozkopané cesty a navyše je už tak horúco, že by sme najradšej skočili do toho mora.

10:41 | Stará pevnosť alebo Palaio Frourio je miesto, ktoré by ste pri návšteve Kerkyri nemali vynechať. Troška sa zapotíte, ponadávate si, pot zo seba budete utierať ešte nejakú tú hodinku, ale naskytne sa vám úžasný pohľad na celé mesto. Pevnosť bola postavená v čase vlády Benátčanov. Počas britskej nadvlády sa v nej nachádzali vojenské kasárne, čo je dodnes na budovách po architektonickej stránke vidieť. Okolo sa nachádza priekopa, nad ktorou bol kedysi padací most, takže pevnosť bola prakticky nedobytná.

DSCF275508_Kerkyra s Filipom3DSCF2756DSCF2758DSCF2761DSCF2767DSCF2780DSCF2782DSCF2783DSCF2784DSCF2787
Najzaujímavejšou stavbou je čosi, čo pripomína aténsku Akropolu. Keď však vojdete dovnútra, interiér vás hneď vyvedie z tohto omylu. Zvnútra je to celkom moderný pravoslávny kostol.

11:24 | Blúdime uličkami Kerkyry.

11:36 | Mne tu akosi vypadáva signál, takže sme už asi dvadsiaty raz odbočili do nejakej slepej ulice.

11:42 | My dear one zapína google maps.

11:44 | "O 20 metrov zamierte na severovýchod." Super, vďaka, to nám teda pomohlo.

11:52 |  Nakúpili sme zopár drobností v tých rozkošných obchodíkoch a pomaly sa snažíme nájsť cestu na autobusovú stanicu. Keby som mohla, strávim tu niekoľko hodín a neodídem teda vôbec naprázdno.

DSCF2794DSCF2793DSCF2796

12:13 | Zbadal nás akýsi miestny pán a poradil nám, kadiaľ ísť. Asi sme vyzerali ozaj zúfalo.

1. Jee tam to vypadá pěkně. To jste měli hodně odvahy, že jste v takovém vedru vyrazili na výlet, ale zas je to fakt hezký :) Kamarádka tam byla před 2 lety a taky se jí tam moc líbilo :)
    Inspiration by Linda

ReplyDelete
  2. Pekne mestecko; od roku 2007 figuruje historicke centrum v UNESCO zozname svetoveho dedicstva.

3. Tahle forma deníčkových zápisů s přesným časem je super, skvělý nápad! :D

4. Vyzerá to tam krásne, je fajn, že ste šli, aj keď až sem cítim tú horúčavu z fotiek. :D Ja by som si asi práve z tohto dôvodu zvolila pláž. :D