Prírastky do mojej knižnice

O čom inom ako o literatúre sa mám po dlhočiznej odmlke rozpísať? Od konca zimných prázdnin sa točím v kolotoči škola-práca-učenie sa-klavír-snaha o spánok-snaha o aspoň minimálnu fyzickú aktivitu-škola-práca a tak ďalej. Ale nesťažujem si, teším sa, že všetko zvládam, zatiaľ čo toľko ľudí všade naokolo kašle a nejako tieto dni prežíva. Keďže na čítanie kníh nemám takmer žiadny čas, poďme si ich vychutnať aspoň tu na blogu. Všetkých týchto dvanásť kníh sa mi doma nazbieralo za posledné štyri mesiace a ak to takto pôjde ďalej, v lete ma asi bez knihy v rukách neuvidíte.

DSC_5930

Myslím si, že nech už siahnete po akejkoľvek knihe z edície Prekliati reportéri vydavateľstva absynt, nešliapnete vedľa. Ide o reportážnu literatúru, čo je prudká zmena oproti napríklad young-adult fikcii. Rozhodne však stojí za to dať týmto knihám šancu. Témy sú rôznorodé a určite si nájdete niečo, čo vás zaujme. Príbeh o Nórsku som dostala ako darček k narodeninám a Všetci mocní Kremľa som ulovila ešte v novembri na Bibliotéke. Priznávam sa, že Oči zasypané pieskom som uchmatla v knižnici (a áno, hodlám ju tam aj vrátiť) a ako jedinú som ju zatiaľ prečítala. A pohľad na izraelsko-palestínsky konflikt z inej perspektívy bol ozaj zaujímavý.

DSC_5933

Zamarovského Dejiny písané Rímom a Ich veličenstvá pyramídy som raz objavila u babky pri prehrabávaní sa desiatkami radov kníh a neplánujem ich vrátiť späť. (ďakujem)

DSC_5941

Nikdy som si nemyslela, že sa budem tešiť, keď dostanem ako darček Vladára od Machiavelliho. Ale ja sa teším ešte aj po dvoch mesiacoch, že si ho niekedy prečítam. 30 sekúnd politiky som zbadala v tom typickom výpredaji kníh asi za päť eur s tým, že mi padne vhod usporiadať si v hlave poznatky o všetkých možných aj nemožných politických ideológiach a vládach.

DSC_5947

Z Kissingerovej knihy som prečítala už viac ako tretinu (čo nie je na chválu, keďže ju čítam asi od Vianoc), no zatiaľ som nadšená z toho, akým štýlom je písaná, koľko sa toho človek dozvie na zopár stranách, a ako dopodrobna Kissinger všetko vysvetľuje. Preto sa nemusíte báť, že by vám pri niektorých pasážach chýbal historický kontext. V zajatí geografie je znova geopolitického rázu, len som sa k nej ešte (prekvapivo) nedostala.

DSC_5943

Na knihu od Candace Moore (ktorú na youtube nájdete ako yogabycandace) by som mohla skladať len samé superlatívy. Nájdete tam všetko od dopodrobna opísaných jednotlivých pozícií, meditácie, yoga sequences, až po osobný príbeh samotnej Candace, ktorý môže byť šokujúcim pre niektorých jej samotných followerov.

DSC_5948 DSC_5949

Posledné dve uchmatnuté knihy - Rimanka z babkinej a ďalší Zamarovský zo školskej knižnice. Tú druhú, samozrejme, vrátim. Prečítala som z nej asi tretinu a potom som vzdala jej nosenie v taške do školy, keďže je celkom hrubá a naozaj ťažká. Niekoľko desiatok strán, ktoré som prečítala, ma však bavili a presvedčili o skvelom štýle písania Zamarovského.

DSC_5944

Pochváľte sa, ako sa máte, čo máte nové a neodmietnem ani tipy na ďalšie čítanie (aj keď ich mám zozbieraných aj tak dosť). Krásny zvyšok víkendu vám želám! ♥

Comments

  1. Kniha Joga vypadá skvěle, určitě se po ní podívám:D.

    Windy pink style

    ReplyDelete
  2. Vladaře miluji! Byla jsem hrozně nadšená, když jsem ho objevila za slušnou cenu :)
    Karelzzilla

    ReplyDelete
  3. A kolko knih je este aj na povali v krabiciach.
    No a babka, .. tam sa urcite este co-to najde, .. :-)

    ReplyDelete
  4. Tyjo popravdě neznám ani jednu knížku, ale několik mě jich zaujalo :)

    Maris Novotná

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for your comments!